Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@17:05:49 GMT

قدرت نمایی دلار در برابر ارزهای اصلی جهان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۵۹۴

دلار آمریکا در اولین روز بازار معاملات جهانی در هفته جاری به تقریبا بالاترین سطح خود در ۱۶ ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، به دنبال انتظار تجار از حفظ سیاست پولی سفت و سخت در آمریکا از سوی فدرال رزرو، شاخص ارزش دلار به سمت بیشترین سطح خود در ۱۶ ماه اخیر حرکت کرد؛ این در حالی است که دلار هفته گذشته هم با سیر افزایشی به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین حال فدرال رزرو آمریکا بار دیگر تاکید کرد که نرخ بهره را در ماه آینده میلادی ۲۵ نقطه پایه افزایش می دهد؛ ضمن اینکه احتمال افزایش نرخ بهره بیش از ۲ مرتبه تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی از سوی فدرال رزرو به دلیل توان بالای اقتصاد آمریکا و افزایش دستمزدها می رود.

همچنین دلار آمریکا از ریسک های خارجی در اقتصاد سایر کشورها از قبیل روند نزولی اقتصاد چین، بلاتکلیفی برگزیت و اختلاف میان ایتالیا و اتحادیه اروپا بر سر برنامه بودجه ای روم و کسری مالی ایتالیا سود برد که باعث افزایش ارزش آن شد.  

بر همین اساس، شاخص دلار در برابر ارزهای اصلی جهان با ۰.۱ درصد روند افزایشی در روز دوشنبه به ۹۷.۰۲ رسید که فقط کمی از بالاترین سطح خود در ۱۶ ماه اخیر فاصله دارد. دلار برای چهارمین هفته متوالی است که سیر صعودی به خود می گیرد و در هفته گذشته هم ۰.۴ درصد رشد داشت.  

دلار در برابر ین ژاپن هم با ۰.۱ درصد افزایش روبرو شد و هر ۱۱۳.۹۸ ین به یک دلار رسید؛ ضمن هر پوند انگلیس با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱.۲۹۴۱ دلار رسید و یورو هم با ۰.۰۵ درصد تنزل به ۱.۳۲۹ دلار رسید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • قدرت‌نمایی حکیمانه