Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:03:42 GMT

قیمت مرغ در بازار، ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ مصوب!

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۷۳۸۵

قیمت مرغ در بازار، ۲۰ درصد گران‌تر از نرخ مصوب!

چندی پیش مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - قیمت متوسط هر کیلوگرم گوشت مرغ را حدود ۹۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت این‌که برخی قیمت این محصول پروتئینی را حدود ۱۱ هزار تومان اعلام می‌کنند، درست نیست و در اکثر استان‌ها قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ پایین‌تر از ۱۰ هزار تومان است که البته نرخ مصوب جدید آن به زودی از سوی ستاد تنظیم بازار نهایی و ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در حالی صورت گرفت که براساس آخرین مصوبه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ سوم مرداد ماه امسال که تصویر آن در سایت اطلاع‌رسانی قیمت‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درج شده است، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کننده حداکثر ۸۱۷۵ تومان اعلام شده و طبق اعلام این سازمان، تا قیمت‌های جدید اعلام نشود، نرخ‌های بالاتر از آن مشمول گران‌ فروشی شده و باید با آن برخورد شود.

در این شرایط جدیدترین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی هم نشان می‌دهد که بازار گوشت مرغ مدت‌هاست فراتر از نرخ‌های مصوب حرکت می‌کند و قیمت در آن به‌گونه‌ای دیگر ثبت می‌شود؛ چرا که هر کیلوگرم گوشت مرغ به طور متوسط در سطح شهر تهران در هفته منتهی به یازدهم آبان‌ماه، ۹۶۷۵ تومان فروخته شده است که نسبت به هفته قبل از این بررسی ۳.۳ درصد، نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۱.۹ درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل، ۳۷.۱ درصد رشد را نشان می‌دهد؛ ضمن آن‌که قیمت اعلام شده، بالاتر از نرخ مصوبی است که کارگروه تنظیم بازار آن را تعیین کرده است.

با حساب و کتابی ساده می‌توان دریافت که متوسط قیمت اعلام شده گوشت مرغ از سوی بانک مرکزی ۱۸.۳۴ درصد بیشتر از نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار است و اگر قیمت ۱۱ هزار تومانی برخی اتحادیه‌های مرتبط را در نظر بگیریم، درصد گران‌فروشی این محصول پروتئینی به ۳۴.۵۵ درصد هم می‌رسد.

با توجه به این‌که گوشت مرغ هفته‌ها و ماه‌هاست که بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده در بازار عرضه می‌شود و قیمت آن براساس آمارهای رسمی همچنان روند صعودی و رو به رشدی را دنبال می‌کند، مسئولان دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که نرخ‌های مصوب را اعلام می‌کنند، وظیفه دارند با تخلفات در این زمینه نیز برخورد کرده و به همراه دیگر دستگاه‌های متولی همچون اتحادیه‌های مربوطه و اتاق اصناف، اجازه گران‌فروشی در بازار را ندهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت مرغ گوشت مرغ تنظیم بازار گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گلستان گفت: در این جلسه، آخرین وضعیت جوجه ریزی در مرغداریهای استان و تامین گوشت سفید شهروندان بررسی شد.
حسن زاده افزود: در این جلسه همچنین وضعیت تامین گوشت قرمز استان بررسی و مقرر شد برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان تامین و توزیع گوشت منجمد پیگیری شود.
وی تاکید کرد : در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم ،جو و کلزا از طرف جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود .
حسن زاده گفت : با توجه به آغاز فصل برداشت سیب زمینی در استان مسائل مرتبط با برداشت و حمل نقل این محصول به سایر نقاط کشور نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟