Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@19:13:43 GMT

برنامه‌های هفته کتاب کشور از کاشان آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۴۷۲

برنامه‌های هفته کتاب کشور از کاشان آغاز می‌شود

میثم نمکی در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: امسال چهارمین دوره‌ای است که طرح «پایتخت کتاب» در کشور اجرا می‌شود و بر اساس آن شهرهای متقاضی، طرح‌ها و برنامه‌های خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌کنند. این طرح‌ها رتبه‌بندی می‌شود و هر کدام که امتیاز بیشتری کسب کرد، شهر ارائه دهنده آن به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از اهواز، نیشابور و بوشهر، در سال 1397 کاشان این عنوان را از آن خود کرد، افزود:  طرح ابتکاری پایتخت کتاب فرصت و زمینه‌ای برای توجه بیشتر به موضوع کتاب و فرهنگ مطالعه است و تلاش می‌کند موج مثبتی را در جامعه به وجود آورد تا کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی که در فرهنگ ما ریشه دارد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و افرادی که در چرخه نشر فعالیت می‌کنند، تشویق شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه آغاز برنامه‌های هفته کتاب کشور از کاشان خواهد بود، بیان کرد: طرح صبحگاه با کتاب که طی آن نویسندگان به معرفی کتاب در مدارس می‌پردازند؛ نشست‌های کتابخوان بر اساس طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی؛ جشنواره روستاهای دوستدار کتاب که در سال‌های گذشته روستای علوی کاشان جزء ده روستای برتر در این زمینه شناخته شد؛ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مدارس، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ها؛ نمایشگاه کاریکاتور کتاب؛ رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده با موضوع کاشان؛ نشست خبری با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نشست با ناشران در خصوص مشکلات و دغدغه‌های آنان و طرح نذر کتاب، برنامه‌هایی است که همزمان با هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان کاشان پایتخت کتاب ایران هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام و دبیر برگزاری این نشست  گفت :‌ بیست و هشتمین نشست هم‌اندیشی سالانه و سراسری ۷۰۰ نفر ازاعضای هیأت رزمندگان اسلام به مدت ۳ روز در مشهدادامه دارد.

 علی اکبر مداحی افزود :‌در این نشست  ۴۰۰ مدیر هیأت رزمندگان اسلام و ۳۰۰ مدیر هیأت پیروان عترت (خواهران) رزمندگان اسلام  به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های هیأت رزمندگان اسلام در سال ۱۴۰۳ می‌پردازند.

 اربعین و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ موکب‌ها، آسیب‌شناسی برنامه‌های هیات و رشد و بالندگی آن، ایده‌های جدید برای ارتقای هیات ها، نقش هیأت در ارتقاء عفاف و حجاب جامعه.از موضوعات کارگروه‌ها ی این نشست است.

در پایان این نشست هم اندیشی، به بیست هیات برتر (ده نفر از آقایان و ده نفر از خواهران) جوایزی اهدا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است