Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛  معاون سوادآموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش هزار و 900نفر بی سواد و کم سواد بین سنین 10تا49 سال در دوره های سوادآموزی در سال جاری برای استان مرکزی تعهد شده و پیش بینی می شود تا پایان آدرماه 100درصد این افراد تحت پوشش قرار گیرند.
میرزایی افزود: آموزش 500نفر در دوره انتقال و 778نفر نیز در دوره تحکیم در سال تحصیلی جاری برای استان تعهد شده که تا کنون 100درصد آنان در این دوره ها تحت پوشش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوگفت: باسواد کردن 450نفر تبعه افغانستان نیز در تعهد سوادآموزی استان است و تا کنون 240نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

2هزار و 255بی سواد و کم سواد سال گذشته در استان مرکزی زیر پوشش آموزش های سوادآموزی قرار گرفتند و استان مرکزی در عملکرد رتبه نخست کشور به خود اختصاص داده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی، طرح شناسایی و جذب اولیای بی سواد دانش آموزان را از جمله طرح های معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد و افزود: امید است با اجرای این طرح تا پایان سال تحصیلی جاری تمامی اولیای بی سواد مدارس استان تحت آموزش های سواد آموزی قرار گیرند.
میرزایی گفت: اجرای طرح نماز کلید بهشت پارسال به صورت نمونه در شهرستان اراک اجرا شد و امسال نیز این طرح با هدف آشنایی سوادآموزان با آداب صحیح خواندن نماز در شهرستان های اراک، ساوه، خنداب و شازند اجرایی شده و پیش بینی می شود 50درصد سوادآموزان استان در این طرح تحت آموزش قرار گیرند.
او افزود: اجرای مسابقه کتابخوانی و انشا نویسی در راستای صرفه جویی از مصرف آب و برق را از دیگر طرح های معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در سال جاری عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری و مشارکت اداره برق استان و با هدف مقابله با بحران کم آبی اجرا می شود.
 
نرخ با سوادی استان مرکزی بر اساس سرشماری سال90 حدود 93و9دهم درصد بود که تا سال95 حدود 2و6دهم درصد افزایش یافته است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سوادآموزی پوشش استان مرکزی تحصیلی قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا زرافشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای کاهش نرخ بی سوادی، رویداد روستای باسواد اجرا و ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس تحت پوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: با تشکیل شورای سواد یار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی دارد و اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا نیز از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط است.

زرافشان تصریح کرد: دولت در کنار سوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد که طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله این برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است و مسابقات علمی و کار با رایانه نیز برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۹۲ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسیده است.

زرافشان افزود: نرخ باسوادی در استان با هشت دهم درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹۸.۸ درصد رسیده است.

کد خبر 6098197

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ