Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:31:01 GMT

تازه ترین گوشی اپل هم هک شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۹۹۵۸

تازه ترین گوشی اپل هم هک شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسین ایج، نفوذ به مدل های جدید گوشی های آیفون روز به روز دشوارتر می شود، زیرا اپل بر امکانات امنیتی آنها می افزاید. اما این بدان معنا نیست که هکرها نتوانند راهی برای کنترل آنها بیابند.

لیانگ چن محقق امنیتی شرکت Tencent KeenLab در حساب کاربری توئیتر خود تایید کرده که موفق به هک کردن یا Jailbreak گوشی آیفون ایکس اس مکس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وی به جزئیات فنی این رویداد و اینکه چگونه توانسته به سیستم عامل مذکور نفوذ کند، اشاره ای نکرده است.

تا به امروز هکرهایی که به سیستم عامل های شرکت اپل نفوذ کرده و آنها را هک یا جیل بریک می کردند کدهای مربوطه را منتشر کرده و به دیگر کاربران امکان می دادند تا آنها هم از کدهای مذکور استفاده کنند. این امر نصب برنامه هایی که مورد تایید اپل نیستند، دستکاری آیفون و استفاده از آن در انواع شبکه مخابراتی که با اپل قرارداد ندارند را ممکن می کند. اما فعلا کدهای جیل برک iOS ۱۲.۱ منتشر نشده و مشخص نیست که آیا این کدها در دسترس عموم قرار می گیرند یا خیر.

قرار است چن در جریان برگزاری کنفرانس POC ۲۰۱۸ در کره جنوبی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کند. کنفرانس مذکور از سال ۲۰۰۶ به طور مرتب برگزار می شود و هکرها و متخصصان امنیتی کره جنوبی متولی آن هستند.

کد خبر 4456931

منبع: مهر

کلیدواژه: اپل امنیت سایبری گوشی آیفون هکرها نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی امنیت اطلاعات اینترنت محمد جواد آذری جهرمی فیس بوک هوشمندسازی هوش مصنوعی شبکه اجتماعی ناسا موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین صفار هرندی در نشست تبیینی مجمع ناشران انقلابی در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: دشمن شیوه‌های مختلف را برای صدمه به ما امتحان کرده است. شیوه‌هایی که برخی در کشور‌های دیگر می‌توانست منجر به سرنگونی حکومت و کشمکش‌های گسترده شود.

این سیاستمدار تصریح کرد: از جمله عملیات خرابکارانه در داخل مرز‌های کشور و یا جنگ تحمیلی که همگی با سرافرازی و سربلندی پشت سرگذاشته شده است و امروز ایران به عنوان سرمشق و مدل رفتاری برای کشور‌های منطقه شمرده می‌شود.

صفار هرندی متذکر شد: آخرین برگ روی میز دشمن تدارک تحریم‌های بی‌سابقه بود که باز هم ملت ایران توانست با دور زدن و خنثی کردن تحریم‌ها در مقابل آن‌ها ایستادگی کند.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت تبیین و آگاه سازی ملت از اهداف دشمن اضافه کرد: اینکه ملتی در مقابل توطئه دشمن ایستادگی کند بی‌شک در نظر او شرور است و امروز دشمن شاهد خنثی شدن توطئه‌های خوداست. توطئه‌هایی که به دنبال تسلط بر منابع ملی بود.

وی تاکید کرد: امروز ملت ما با وجود تنوع قومیتی و مذهبی یک پارچه و متعهد است و هرگونه اتفاقی که این توافق داخلی را بر هم ریزد فرصت نفوذ اجنبی را فراهم خواهد ساخت.

به گفته صفارهرندی دشمن با ایجاد بی نظمی و نفاق به دنبال دخالت در مسائل منطقه است همان اقدامی که در عراق و افغانستان داشت و امروز این وحدت ملی ماست که به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در مقابل این فتنه ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری میلیاردی با شگرد نفوذ در سفارتخانه‌ ها و اخذ ویزای کشورهای اروپایی
  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در سفارتخانه‌ها برای اخذ ویزا
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران