Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@11:22:50 GMT

اعلام نظر نهایی مجلس درباره بازنشستگی تاج؛ فردا

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۰۷۷۳

اعلام نظر نهایی مجلس درباره بازنشستگی تاج؛ فردا


با توجه به نزدیک شدن به موعد اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان سرنوشت مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و هنوز مشخص نیست او در سمت خود باقی خواهد ماند یا باید صندلی ریاست فوتبال را به شخص دیگری واگذار کند.

بر اساس اعلام مقامات مسئول، این قانون از روز ۲۷ آبان ماه لازم الاجراست و هرگونه تخطی، با برخورد قانونی مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال روز گذشته سندی از اظهار نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس در تاریخ ۱۷ آذرماه ۱۳۸۹ منتشر شد که می گوید: «فدراسیون فوتبال در ارتباط با قوانین داخلی کشور و بر اساس فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب سال ۱۳۷۳ با اصلاحات بعدی، نهاد عمومی غیردولتی است. در ضمن فدراسیون ها به علت نهاد عمومی غیردولتی بودن تابع اساسنامه فدراسیون های آماتوری جمهوری اسلامی ایران هستند که در سال ۱۳۸۱ به تصویب هیات وزیران رسیده است. لکن فدراسیون فوتبال از آن ۳۹;مستثنی۳۹; بوده و اساسنامه مستقل خود را دارد که مورد تایید فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) است و علاوه بر آن در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ به تصویب هیات محترم وزیران نیز رسیده است و آیین نامه های مختلفی از آن پیروی می کند که از جمله آئین نامه کمیته انضباطی در شش فصل و ۴۴ ماده و ۲۹ تبصره است.»

بر همین اساس حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی پس از جلسه ای که با سه تن از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برگزار کرد، سرگرم بررسی کارشناسانه اساسنامه فدراسیون فوتبال است. وی قرار است تا روز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه نظر نهایی خود را درباره اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال فدراسیون فوتبال می شود یا نه را به طور شفاف و مشخص اعلام کند تا تکلیف مهدی تاج و دیگر بازنشستگان فدراسیون فوتبال به طور رسمی مشخص شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بازنشستگی مجلس فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

وی همچنین گفت که شورای نگهبان نسبت به قانون مصباح نشان صنفی ابهاماتی وارد کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: دو طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و  استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران اجتماعی و همچنین لایحه دو فوریتی تمدید امرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست و لایحه ارجاع اختلاف توانیر و شرکت گنت ترکیه به داوری  خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف با اشاره به اساسنامه‌های بررسی شده از سوی شورای نگهبان گفت: اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی، اصلاح اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل و همچنین اصلاح اساسنامه سازمانهای مناطق آزاد  کیش،قشم، ارسباران، جلفا و انزلی نیز خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد

وی با بیان این‌که « ۳ استعلام از دیوان عدالت اداری از سوی فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است» اظهار کرد: دو مورد از این موارد خلاف موازین شرع شناخته نشد و یک مورد بر خلاف موازین شرع تشخیص داده شد.

فرصت ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب آغاز شد

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات شورای نگهبان برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در انتهای هفته مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده در ۱۵ استان برگزار می‌شود؛ در ۸ خوزه انتخابیه که بالای دو نفر از داوطلبان آن‌ها تعیین تکلیف نشدند (تبریز، ری، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم شهر و ملایر) انتخابات بصورت تماماً الکترونیک برگزار می‌شود.

طحان نظیف افزود: از امروز فرصت ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب آغاز می‌شود.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور