Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، مصطفی سالاری استاندار گیلان گفت: راه آهن رشت - قزوین پنجشنبه هفته آینده با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به صورت اولیه به بهره برداری رسیده و پس از آن، حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آزادراه رشت - قزوین غیر از ۸ کیلومتر آن در محدوده شهرستان رودبار، تکمیل شده و بهره برداری از راه آهن رشت - قزوین، زمینه را برای حضور بیش از پیش گردشگران در گیلان فراهم می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایستگاه راه آهن آستارا به بهره برداری رسیده است گفت: بخشی از حمل کالا‌ها از ایستگاه انجام می‌شود، اما بنا داریم تا با بهره برداری از راه آهن رشت - آستارا، بخشی از روند حمل کالا‌ها و واردات و صادرات را از این طریق انجام دهیم.

مصطفی سالاری با اشاره به تسهیل در گردشگری با بهره برداری از راه آهن رشت - قزوین و آزادراه این مسیر گفت: این دو موضوع استان را در معرض تقاضای بیشتر برای ویلا سازی و سکونت گاه‌های موقت قرار داده که لازم است برای حفظ اراضی کشاورزی و ملی و همچنین رفع نگرانی و دغدغه هموطنان و گردشگران، احداث واحد‌های بوم گردی در نظر گرفته شود.

وی گفت: احداث ۵ هزار واحد بوم گردی در استان در ۲ سال پیش بینی شده که در محدوده طرح‌های هادی روستایی و با حفظ و رعایت معماری سنتی هر منطقه ساخته می‌شود؛ این واحد‌های بوم گردی علاوه بر رفع دغدغه هموطنان برای سکونت موقت، آنان را از سرمایه گذاری که سودی برایشان نخواهد داشت، معاف می‌کند.

استاندار گیلان افزود: در کنار این واحد‌های بوم گردی هتل‌ها نیز احداث می‌شوند که علاوه بر فراهم شدن رفاه گردشگران، زمینه اشتغال و درآمد زایی را نیز برای مردم منطقه فراهم سازد.

مصطفی سالاری به فرصت‌های اشتغالزایی در گیلان نیز اشاره کرد و تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن از طریق فراوری و بسته بندی محصولات برای عرضه به بازار و صادرات را یکی از زمینه‌های اشتغال در استان خواند.

وی با بیان اینکه ۳۰ محور برای گردشگری در استان تعریف شده افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های استان همچون دریا، جنگل، سواحل و کشاورزی شغل ایجاد کنیم و در همین راستا واگذاری شناگاه‌ها به بخش خصوصی و احداث سازه‌هایی بدون مصالح ساختمانی، احداث مراکز کوچک خدمات بین راهی در هر ۶ کیلومتر (از جمله دارای پمپ بنزین، مینی سوپر و خدمات معرفی روستا) از برنامه‌های استان برای اشتغالزایی و گردشگری است.

استاندارگیلان گفت: علاوه بر ظرفیت‌هایی همچون بنادر و گردشگری، گیلان در تولید صنایع سلولزی صاحب نام بوده و اهتمام داریم از همه این ظرفیت‌ها برای توسعه استان، اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم بهره بگیریم.

مصطفی سالاری با اشاره به ظرفیت‌های گیلان همچون بنادر برای توسعه روابط تجاری با کشور‌های همسود (CIS) افزود: روابط تجاری ما با کشور‌های این حوزه به دلیل برخورداری از ۳ بندر سابق انزلی، بندر کاسپین که مدرن و جدید ساخته شده و بندر آستارا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: مجموع صادرات استان گیلان در ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۱۵۳ درصد و از لحاظ دلاری ۶۳ درصد افزایش یافته و عمده این صادرات از طریق بنادر انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

افتتاح راه آهن رشت – قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری وضعیت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است