Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-03@00:14:40 GMT

وضعیت عراقی‌ها در جمهوری اسلامی بسیار مناسب است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۲۶۳۷

به گزارش وانانیوز، 

یاسین شریف الصیف در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید دانشجویان عراقی محصل در ایران که عصر روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: من امروز به آن ها می گویم که وضعیت عراقی‌ها در جمهوری اسلامی بسیار  مناسب است و همان راحتی که در شهرهای عراق داریم در شهر مشهد هم شاهد آن هستیم.

وی افزود: از دانشجویان عراقی درخواست می‌کنم تا این محافل دوستانه بین مردم ایران و عراق را از طریق شبکه‌های مجازی منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکنسول عراق در مشهد با بیان اینکه حضور دانشجویان دختر و پسر عراقی در ایران برای فراگیری علم و دانش نوعی جهاد علمی است، گفت: همانگونه که خانواده‌های شما در برابر داعش ایستادگی کردند و با جان‌فشانی و  خون دادن جهاد کردند شما هم امروز که به دور از خانواده و وطن در حال فراگیری دانش هستید، نوعی جهاد علمی می‌کنید.

شریف افزود: بسیاری از حضور زائران اقصی نقاط دنیا در زیارت اربعین به عنوان راهپیمایی یاد می کنند در حالیکه در راهپیمایی ها شرکت کننده ‌ها محدود هستند ولی در اربعین شاهد حضور میلیونی زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم.

وی با بیان اینکه کنسولگری عراق در شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران آمادگی  برای ارائه خدمات و رفع مشکلات دانشجویان محصل عراقی در ایران دارد، عنوان کرد: رایزنی هایی با رؤسای دانشگاه ها برای تسهیل تحصیل دانشجویان عراقی در مراکز آموزش عالی ایران  انجام شده است.

یاسر عبدالزهرا الحجاج، رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید دانشجویان عراقی محصل در ایران که عصر روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ارتباط سیاسی و جغرافیایی بین دو کشور ایران و عراق اظهار کرد: محبت اهل بیت (ع) محور اصلی ارتباط بین این دو کشور است و پذیرایی عراقی‌ها از ایرانی ها در زیارت اربعین و همچنین میزبانی ایرانی‌ها از زائران عراقی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، حقیقت و اساس ارتباط بین دو ملت ایران و عراق است.

وی به تفرقه افکنی دشمنان برای خدشه دار کردن روابط حسنه بین دو کشور برادر، دوست و همسایه ایران و عراق اشاره کرد و افزود: طبق اعلام نخست وزیر کشور عراق این کشور هیچ گونه تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران قبول نمی کند که این کم ترین کاری است که عراق می تواند نسبت به جانفشانی جوانان ایرانی برای دفاع از حرم های مطهر انجام دهد.

رایزن فرهنگی کشور عراق در جمهوری اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۴ هزار دانشجو محصل عراقی در جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور این دانشجویان در ایران یکی از نشانه های ارتباط قوی بین دو کشور ایران و عراق است.

وی در ادامه به سیاست‌های جدید وزارت علوم کشور عراق برای تقویت علمی بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: وزارت علوم عراق تلاش دارد تا شرایط را برای بیشتر دانشجویان این کشور در مراکز آموزش عالی ایران فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های اقتصادی و محیط زیستی با کشور جمهوری آفریقای مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی که در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهار داشت: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در همه حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ میلادی سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادیخواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کشور ما در همه زمینه‌های فناوری علمی به ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌توانیم نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کنیم و در این راستا پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقاء سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمار ستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از این منطقه از قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم

تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی میز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه در طی سالها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهار داشت: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است ما به صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که پیشتر ۶ ماه بارندگی و ۶ ماه خشکی بوده تغییر یابد و ما اکنون برخی سالها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این باره از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 749489

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران