Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@15:23:40 GMT

هشدار ترامپ به اوپک: تولید نفت را کاهش ندهید

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۳۹۱

هشدار ترامپ به اوپک: تولید نفت را کاهش ندهید

رییس جمهور آمریکا همزمان با اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که از احتمال کاهش تولید اوپک و متحدانش در سال آینده خبر داده بود، از این گروه خواست تولید نفت خود را محدود نکند. پیام دونالد ترامپ همزمان با اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی که گفته بود اوپک و متحدانش لازم است میزان تولید خود را حدود یک میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ کاهش دهند، در توییتر ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دونالد ترامپ در توییتر نوشت: امیدوار است اوپک تولید نفت خود را محدود نکند و قیمت‌ها بر مبنای عرضه، باید بسیار پایین‌تر باشد. این توییت جدیدترین تلاش ترامپ برای تاثیرگذاری روی سیاست اوپک در توییتر است. رییس جمهور آمریکا امسال چندین بار در توییتر اوپک را خطاب قرار داده و این گروه را بابت افزایش قیمت‌های نفت سرزنش کرده و به اعضای آن دستور داده برای پایین بردن قیمت نفت اقدام کنند. جدیدترین موضع ترامپ پس از افت چشم‌گیر قیمت‌های نفت مطرح شده است. قیمت نفت آمریکا طولانی‌ترین روند کاهشی را طی کرده و وارد روند نزولی شده است. قیمت‌ نفت طی پنج هفته گذشته تحت تاثیر ریزش بازارهای سهام جهانی، افزایش عرضه نفت و ضعیف شدن دورنمای رشد تقاضا برای نفت، روند کاهشی پیدا کرد. افت ناگهانی قیمت نفت از بالاترین رکورد چهار سال اخیر، اوپک و متحدان‌اش شامل روسیه را ناچار کرد درباره نحوه مدیریت بازار بازنگری کنند. کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که روز یکشنبه در ابوظبی دیدار کرد، اعلام کرد: عرضه نفت سریع‌تر از تقاضا رشد کرده و این اتحاد ممکن است ناچار باشد دور جدیدی از کاهش عرضه را اجرا کند. همان‌ روز خالد الفالح اظهار کرد: صادرات نفت عربستان سعودی در دسامبر ۵۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش خواهد یافت. فالح روز دوشنبه در یک کنفرانس نفتی در ابوظبی گفت: تحلیل فنی نشان می‌دهد که لازم است میزان عرضه یک میلیون بشکه در روز از سطح اکتبر کاهش پیدا کند. تولیدکنندگان نفت محدودیت عرضه خود را در ژانویه سال ۲۰۱۷ به منظور پایان دادن به اشباع عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها آغاز کردند. این سیاست موفق شد سطح ذخائر را کاهش داده و قیمت‌ها را بالا ببرد. با این حال این گروه در ژوئن تحت فشار ترامپ در آستانه بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران موافقت کرد میزان تولید خود را مجموعا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. از آن زمان تولید روسیه به بالاترین رکورد خود از دوران شوروی سابق رسیده و عربستان سعودی اعلام کرده قصد دارد ۱۱ میلیون بشکه در روز در نوامبر تولید کند. در این بین، تولید آمریکا از مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز فراتر رفته و روسیه را به عنوان بزرگترین تولیدکننده جهان پشت سر گذاشته است. ترامپ، توییت به اوپک را در آوریل دو ماه پیش از برگزاری نشست ژوئن این گروه آغاز کرد. جدیدترین توییت وی تنها چند هفته پیش از نشست بعدی این گروه انجام گرفته است. دولت ترامپ برای جبران تاثیر تحریم‌ها علیه ایران که سومین عضو بزرگ اوپک است تا حد زیادی روی ادامه افزایش تولید عربستان سعودی حساب می‌کند. تحریم‌ها حدود یک میلیون بشکه در روز از صادرات ایران را کاهش داده است. بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، تحلیلگران انرژی افزایش قیمت‌های نفت در سال جاری را به تحریم‌ها نسبت داده‌اند. قیمت‌های نفت ماه گذشته که مهلت دولت ترامپ به واردکنندگان نفت برای به صفر رساندن خریدشان از ایران نزدیک شده بود به بالاترین رکورد در چهار سال گذشته صعود کرده بود. اما از سوی دیگر روابط میان آمریکا و عربستان سعودی با قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در ترکیه تیره شده است. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هشدار به صاحبان مالها گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیگی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ در نشست هماهنگی با مدیران ارشد فروشگاه‌ها و مال‌ها برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، اظهار کرد: تمام ارکان از مسئولان اجرایی گرفته تا اصناف باید در بحث جهش تولید مشارکت داشته باشند. مبارزه با قاچاق کالا یکی از مباحث اصلی جهش تولید است.

وی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است.

بیگی گفت: باید این نکته مد نظر فروشگاه‌ها باشد که چه کالایی عرضه می‌کنند! عمده کالاهای در این فروشگاهها اقلام وارداتی است و این با سیاست اولیه تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد است. متاسفانه شاهد عرضه محرز پوشاک قاچاق در این فروشگاهها هستیم. خواهش ما این است که مدیران این فروشگاهها اجازه ندهند تا برخوردهای نیروی انتظامی با عرضه اقلام قاچاق از جمله پوشاک قاچاق پیاده شود و قبل از این مرحله نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:  مدیران این فروشگاه‌ها مسئولیت عرضه این کالاهای محرز قاچاق در داخل محوطه این فروشگاهها را برعهده دارند.

وی گفت: آخرین اصلاحیه قانون مربوط به سال 1401 است و مدیران فروشگاه‌ها باید با مفاد این قانون آشنا شوند.

بیگی با اشاره به اینکه آخرین آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاکی از وجود بیش از بیست میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی است گفت: این منابع از جیب تمام ایرانیان خارج می‌شود. اگر هر کالایی از مرزهای گمرکی وارد نشده باشد قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد