Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:31:55 GMT

50 هزار کودک در کتابخانه های کرمان عضویت دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۶۲۸

50 هزار کودک در کتابخانه های کرمان عضویت دارند

کرمان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: 200 هزار جلد کتاب ویژه کودک و نوجوان برای حدود 50 هزار نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه تهیه شده است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد حسین زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: 420 نفر در حوزه کودک و نوجوانان استان کرمان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بخش کودک و نوجوان در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان به صورت جدی دنبال می شود و تمامی تجهیزان صندلی کودک و نوجوان و برنامه های متفاوتی در این زمینه برای کتابخانه های استان تعریف شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان اضافه کرد: 80 درصد از افراد شاغل در کتابخانه های عمومی استان کرمان متخصص کتابداری هستند و خدمات تخصصی را در این کتابخانه ها ارائه می کنند.
وی گفت: انجمن کتابخانه های عمومی امروز در هر منطقه استان تشکیل می شود و 590 نفر عضو این انجمن هر 2 ماه یکبار موظف به تشکیل نشست هستند و بازوی فکری و برنامه ریزی را برعهده دارند و این افراد از ابتدای امسال 133 نشست و بیش از 500 مصوبه داشتند که در راستای توسعه کتاب و کتابخانه ها کمک کردند.
حسین زاده افزود: کمیته نهضت مطالعه مفید استان کرمان نیز متشکل از 395 نفر در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه ها باید صرفا از امانت دادن کتاب خارج شوند بیان کرد: امروز کتابخانه ها مکانی تاثیر گذار در تمامی حوزه ها از جمله فرهنگی هستند و در این زمینه تلاش کردیم مجموعه هایی را با خود همراه کنیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان عنوان کرد: نشست کتابخوان به معرفی کتاب ها و افراد می پردازد و در سال گذشته بیش از یکهزار 300 نشست و 605 جلد کتاب در این نشست ها معرفی شده است.
وی گفت: مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب برگزار می شود و در سال 96 بیش از 900 مسابقه و 110 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.
حسین زاده ادامه داد: بیش از 2 هزار و 959 نشست کتابخوان در 528 نشست، بیش از چهار هزار نمایشگاه، 265 نشست جمع خوانی کتاب، 85 نشست نقد و بررسی و چهار هزار و 968 برنامه فرهنگی و مذهبی در سال 96 در کتابخانه استان کرمان برگزار شد.
وی افزود: شاداب سازی کتابخانه ها اولویت کاری ما است که با اعتبار عمرانی و خیران اینک این اتفاق در استان کرمان افتاده است و همچنین چراغ مطالعه باید برای مردم همواره روشن و پر فروغ باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان 132 باب کتابخانه با یک میلیون و 600 هزار جلد کتاب عمومی دارد و 135 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند و در حوزه نشریات بیش از 150 هزار جلد نشریه داریم.
وی تصریح کرد: مردم کرمان در سال گذشته بیش از یک میلیون و 400 هزار جلد کتاب به امانت گرفتند و کتابخانه های عمومی این استان 2 میلیون و 900 هزار مراجعه کننده در مدت یاد شده داشته است.
حسین زاده گفت: مردم استان کرمان در 7 ماه نخست امسال نیز یک میلیون و 300 هزار مراجعه کننده و 600 هزار جلد کتاب به امانت بردند.
وی افزود: بیش از 64 هزار و 500 متر فضای کتابخانه های استان است و سرانه کتابخانه ها به ازای هر 100 نفر 2 متر فضا موجود است و به ازای هر 20 هزار 900 نفر یک باب کتابخانه عمومی و به ازای هر 100 نفر 57 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان کرمان موجود است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان عنوان کرد: سیستم اتوماسیون و نرم افزارها لازم در کتابخانه های استان کرمان ایجاد شده است و بسیاری از نقاط استان تحت پوشش این اداره کل قرار دارند.
وی افزود: استان کرمان در جشنواره کتاب رضوی رتبه دوم کشور را کسب کرد که بیش از 70 هزار نفر در این کتابخوانی شرکت کردند و 6 عنوان کتاب معرفی شد.
حسین زاده با بیان اینکه خیران کتابخانه ساز در استان کرمان کمک خوبی می کنند و این افراد 16 هزار مترمربع به میزان 30 کتابخانه احداث کردند گفت: امسال یک خیر 300 میلیون تومان به کتابخانه کمک کرد و انجمن خیران اسان فعال شده است که کمبود اعتبارات را جبران نمی کنند.
وی اظهار داشت: از 23 آبانماه تا یکم آذرماه برنامه های هفته کتاب در استان کرمان آغاز می شود و روز پنجشنبه و جمعه در هفته کتاب عضویت رایگان برای شهروندان استان کرمان پیش بینی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با بیان اینکه یکهزار برنامه برای هفته کتاب در استان کرمان برنامه ریزی شده است تا مردم این استان رغبت جدی تری برای حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشند گفت: بازگشایی سه باب کتابخانه عمومی و افتتاح کتابخانه های عمومی در برنامه های این هفته وجود دارد.
وی تصریح کرد: 290 نشست کتابخوان، 60 مسابقه کتابخوانی، 601 نشست جمع خوانی کتاب و 8 رونمایی از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان کرمان است.
حسین زاده ادامه داد: برنامه تجلیل از کتابداران، خادمان و خیران، اعضا و فعالان کتابخوانه ها و کارگاه داستان نویسی در کتابخانه مرکزی شهر کرمان با حضور هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده توانای کشور روز شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.
هفته کتاب و کتابخوانی امسال با شعار هفته حال خوش خواندن در سراسر کشور برگزار می شود.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب و كتاب خواني كتابخانه عمومي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه عمومی طوبی با حضور مسئولان افتتاح شد 
درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایکا‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای اعصاب کتابخانه عمومی بویژه بانوان هنرمند کرده بود که این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتابخوان این‌نهاد است 
وی افزود:در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتابخوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است 
درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورد‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کاربا چوب و صنایع 
چوبی از جمله آثار عرضه شده در این‌نمایشگاه است 
درستی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چون کتابخانه‌های عمومی نهاد‌هایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.
این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح وعصردر کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود