Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار گلستان گفت: حدود ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان در این شهرستان اتفاق افتاده و ما توانستیم یک‌هزار میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی گلستان توسط بخش خصوصی را به خود اختصاص دهیم. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی صبح امروز در دیدار با رئیس شرکت لوله و مخابرات منطقه شمال کشور با اشاره به اینکه این شهرستان در بسیاری از تولیدات و محصولات کشاورزی چند رتبه نخست استانی و کشوری را دارا است، اظهار داشت: گنبدکاووس دارای 155 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که تولیدات و محصولات متنوعی از این اراضی کشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی گفت: تولید گندم شهرستان یکی از تولیدات با کیفیت است که تناژ تولید آن در هکتار نیز به لحاظ کمیت نیز بالا است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر به ویژه در یک‌سال گذشته اتفاقات و اقدامات خوبی در شهرستان گنبدکاووس انجام شده که زمینه اشتغالزایی و تولید بیشتر را فراهم کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان در یک‌سال گذشته بیان داشت: حدود 60 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان در این شهرستان اتفاق افتاده و ما توانستیم یک‌هزار میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 800 میلیارد تومانی گلستان توسط بخش خصوصی را به خود اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با تخصیص اعتبار تملک دارایی شهرستان و هدایت بخش خصوصی به منطقه مرزی داشلی‌برون برای سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط اقلیمی این منطقه، شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه اشتغال و کاهش مهاجرت مردم این منطقه هستیم.

کریمی گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در این بخش ضمن ایجاد اشتغال بانوان چندین روستای حوزه دوزالوم در زمینه خشک کردن میوه توسط انرژی خورشیدی، در حال تولید آب و برق به شیوه تلفیقی و توسط انرژی خورشیدی در 15 روستا این حوزه است.

وی از رئیس لوله و مخابرات منطقه شمال کشور در یکی از جلسات شورای اداری شهرستان دعوت کرد و گفت: بسیاری از مدیران دستگاه اجرایی با ظرفیت و تکالیف مجموعه شما آشنا نیستند و حضور و سخنرانی شما در جلسه شورای اداری می‌تواند ضمن آشنایی مدیران با این حوزه، حساسیت‌های این حوزه برای انجام ضروریات موردنظر را آگاهی یابند.

130 کیلومتر خط فرآورده‌های نفتی در استان گلستان مستقر است

ارسلان رحیمی رئیس شرکت لوله و مخابرات منطقه شمال کشور اظهار داشت: در کشور 12 منطقه برای حوزه لوله شرکت نفت واقع است و 14 هزار کیلومتر را تحت پوشش دارد.

وی افزود: وظیفه اصلی ما حمل مواد نفتی و خام و انتقال به پالایشگاه برای تولید فرآورده های نفتی و توزیع در سطح کشور است.

رئیس شرکت لوله و مخابرات منطقه شمال کشور بیان داشت: در استان گلستان در مجموع 130 کیلومتر خط فرآورده های نفتی فعالیت دارد. این خط از شاهرود به سمت گلستان آمده و در علی‌آبادکتول به 2 شاخه تقسیم می‌شود که یک شاخه به سمت گرگان و شاخه دیگر به سمت گنبدکاووس است.

وی ادامه داد: به لحاظ حساسیت فعالیت ما و حفاظت از لوله‌ها برای جلوگیری از نشتی و انفجار در برخی از مکان‌ها به علت قرار گرفتن خطوط لوله در بافت شهری، مجبور به انتقال و تغییر این خطوط به بیرون از شهر هستیم.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به تدوین سند چشم انداز توسعه حمل و نقل، گفت: سند چشم انداز توسعه حمل و نقل استان گلستان با ابلاغ استاندار اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ، عادل مصدقی ظهر امروز در جمع مدیران استانی با اشاره به نهایی شدن مراحل اولیه آغاز سند چشم‌انداز توسعه استان، اظهار داشت: این سند با ابلاغ چارت‌های تفصیلی آن توسط استاندار، رسمیت  یافته و پیاده‌سازی آن با مشارکت خصوصی و دولتی با افق 1404 آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان افزود: سند چشم‌انداز توسعه حمل و نقل از جمله 30 سند توسعه‌ای استان گلستان است که در قالب برنامه‌هایی بلند مدت که به‌طور فصلی اجرا خواهد شد، تنظیم و تدوین و در آن بر استفاده از منابع موجود و خلاقیت‌های سازمانی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه محور اصلی و کلیدی این سند؛ ترانزیت بین‌المللی است، تصریح کرد: مگا پروژه کریدور شمال به جنوب، جاده نفت و مسیر ترانزیتی اینچه برون از مهمترین محورهای دیده شده در این سند برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل در سطوح ملی و استانی است.

مصدقی ادامه داد: زنجیره ترانزیت، ساخت و ساختمان، گردشگری و سایر ذی‌نفعان سازمانی بخش‌های خصوصی و دولتی به‌طور مجزا و تلفیقی در این سند دیده شده‌اند.

رشد 54 درصدی ترانزیت استان گلستان

وی بیان کرد: مبنا و اولویت‌های سازمانی این سند، افزایش درآمدهای سرانه، اشتغال‌زایی و رفع فقر اقتصادی و فرهنگی استان با توسعه فعالیت‌های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی است.

مصدقی ادامه داد: رشد 54 درصدی ترانزیت استان در چند سال اخیر، استفاده از این پهنه جغرافیایی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و  توسعه فعالیت‌های ترانزیتی؛ این طلای نوین هزاره سوم در حوزه کسب و کار؛ به‌عنوان بازاری بین‌المللی فراهم کرده تا خرید و فروش  و صدور کالاها و خدمات را بهتر از گذشته در این بخش مهم اقتصادی محقق کند.

وی با بیان اینکه تدوین سندهای جامع توسعه یکی از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است، گفت: سهم 12 درصدی ترانزیت موجود به توسط بخش خصوصی بخصوص در ترانزیت های ورودی؛ زنجیره‌ای را در این سند فراهم ساخته تا همه حلقه‌های تولید و فعالیت‌های اقتصادی برای خدمات‌دهی موثرتر فراهم شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان یادآورشد: برای رسیدن به مقاصد نهایی و برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های سند توسعه حمل و نقل؛ همراهی سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و اتحادیه‌ها و شرکت‌ها و انجمن‌های خصوصی و دولتی و مشاورین؛ به گونه‌ای تنظیم و تدوین شده  که با پیاده‌سازی این چشم‌انداز، شکاف‌های موجود مدیریتی بین حوزه اختیار و مسئولیت تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس