Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@03:41:06 GMT

حذف کنکور در سال ۹۸ قطعی شد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۴۴۲۲

حذف کنکور در سال ۹۸ قطعی شد؟

 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حذف کنکور برای رشته‌های بدون آزمون در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: با این اقدام پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد از جمعیت پشت کنکوری جذب و در رشته‌های بدون آزمون ادامه تحصیل دهند.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، مجتبی شریعتی نیاسر شامگاه دوشنبه با شرکت در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه هفت کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حذف کنکور اظهارداشت: بنا به دلایل متعددی معتقدیم کنکور باید به صورت متمرکز حذف شود اما به نظر می‌رسد فرایند حذف زمان بر باشد به همین دلیل در کنکور سال آینده برای رشته‌های بدون آزمون کنکور برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در این راستا هماهنگی‌هایی انجام شده که رشته‌های کم متقاضی از رشته‌های پرمخاطب تفکیک شود تا بستری فراهم گردد که داوطلبان مستقیم نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به عقیده شریعتی نیاسر پیر شدن جمعیت دانشجویی و همچنین کاهش یافتن شرکت‌کنندگان کنکور سراسری دلایل متعددی دارد. وی گفت: در 10 سال آینده جمعیت دانشجویی چند برابر می‌شود.

این مقام آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: تنها با مجوز وزارت علوم جذب دانشجو بدون کنکور برای برخی از رشته‌ها دریک زمان تعیین شده امکان‌پذیر است و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای همین مساله برخی مراکز به صورت غیر قانونی اقدام به جذب دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد کرده بودند که به شدت با آنها برخورد صورت گرفت زیرا با هیچ فردی تعارف نداریم.

شریعتی نیاسر با اشاره به برخورد با متخلفین افزود: در چند سال گذشته 350 مرکز غیرانتفاعی و موسسات آموزش عالی به علت تخلفات در زمینه جذب دانشجو لغو مجوز و یا ظرفیت پذیرش دانشجوی را در آن دانشگاه باطل کرده‌ایم.

معاون آموزشی وزارت علوم ماموریت‌گرایی در دانشگاه‌های کشور به منظور کاهش آمار فارغ‌التحصیلان بیکار را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم مطرح کرد و گفت: تلاش داریم تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آوزشی را مانند دانشگاه فرهنگیان تبدیل و فعالیتشان تنها برای پرورش و جذب نیروهای متخصص باشد.

وی در تشریح حوزه ماموریت‌گرایی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: این بدان معناست که هر مرکز آموزش عالی باید شاهراهی برای فعالیت‌های علمی آموزشی خود تعریف کند.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: این اقدام به ویژه برای مراکز در حال توسعه ضروری است، چراکه مراکز توسعه یافته عمدتاً در مرزهای دانش حرکت می‌کنند ولی مراکز در حال توسعه حتماً باید ماموریت محوری داشته باشند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کنکور حذف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث مرکز ملی نوآوری مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران درحال اجرا است.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکردهای شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تأسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6098081

دیگر خبرها

  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی