Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال نهضت بین المللی هلال احمر و صلب سرخ دارای دانش و تجربه بسیار بالا در زمینه مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی دارد.

به گزارش ایرنا، مارک آخرمن، سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزش آگاهی و مدیریت ریسک در سوانح شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و هسته ای در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: هلال احمر ایران دانش، تجربه و تخصص خود را در میدان عمل کسب کرده و می تواند به حوادث متعدد پاسخ مناسب دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ماموریت ما در کمیته بین المللی صلب سرخ، کمک رسانی به قربانیان مناقشه های مسلحانه در سراسر دنیا است و در انجام این ماموریت طی سال های طولانی تجربیات زیادی را در حوزه های مختلف کسب کرده ایم که یکی از این حوزه ها پرداختن به آلودگی های باقیمانده از تسلیحات نظامی مختلف از جمله بمب های شیمیایی، میکروبی و هسته ای است.
او اظهار داشت: ما تجربیات و اطلاعات خود را باید مطابق با ماموریتی که بر عهده داریم به اطلاع شرکای ملی خود برسانیم تا آنها آمادگی بیشتری برای پاسخ دادن به این بلایا و حوادث داشته باشند.
آخرمن بیان کرد: موضوع آمادگی برای برخورد با یک واقعه شیمیایی، میکروبی یا هسته ای برای جمعیت های ملی چیز تقریبا جدیدی است و شاید برخی جمعیت ها دانش کافی را در این خصوص نداشته باشند.
رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران افزود: مطابق ماموریت، موظف هستیم که در کشورهای مختلف دنیا این دوره ها و کارگاه های آموزشی را برگزار کنیم تا نهضت های ملی دانش روز را داشته باشند و بتوانند از آنها در میدان عمل استفاده کنند.
مارک آخرمن اضافه کرد: در این بین همچنین بسیار مشتاق هستیم که از دانش هلال احمر جمهوری اسلامی هم استفاده کنیم.
رئیس بخش سی.بی.آر.ان در واحد آلودگی تسلیحاتی کمیته ژنو نیز گفت: برای ایجاد آمادگی در برخورد با حوادث احتمالی شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو ابتدا باید بیاموزیم که برآورد ریسک را چگونه انجام دهیم تا مطابق آن مشخص شود که احتمال وقوع چنین واقعه ای چه میزان است.
جانی نمه افزود: یکی از اهداف کارگاه آموزش آگاهی و مدیریت ریسک در سوانح شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و هسته ای نیز همین است و ما امروز در اینجا جمع شده ایم تا به همراه یکدیگر یاد بگیریم که به چه نحوی مخاطرات شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو را تشخیص دهیم.
وی، با اشاره به برگزاری این دوره های آموزشی در کشورهای مختلف ادامه داد: وقتی صحبت از آمادگی برای یک واقعه شیمیایی باشد باید 2 احتمال را در نظر بگیریم، یکی اینکه با اسلحه شیمیایی مواجه هستیم یا آنچه با آن مواجه هستیم مخاطرات صنعتی شیمیایی است.
او اظهار داشت: پس از مشخص شدن اینکه با کدام احتمال مواجه هستیم آنگاه برنامه و مباحث خاص خودش را در کارگاه دنبال می کنیم.
جانی نمه افزود: اولین قدمی که در این کارگاه در نظر گرفته ایم این است که به یک تعریف مشخص از ریسک شیمیایی دست یابیم بر و روی آن به یک توافق برسیم.
وی افزود: آنچه در کارگاه شیراز در باره آن بحث خواهیم کرد نخست در مورد گلوله های منفجر نشده و باقیمانده از جنگ ایران و عراق و بخش دیگر کارگاه هم بررسی مخاطرات شیمیایی صنعتی است.
کارگاه سه روزه آموزش، آگاهی و مدیریت ریسک در سوانح شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و هسته ای در شیراز آغاز شد.
در این کارگاه تعدادی از معاونین امداد و نجات هلال احمر استان های کشور، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران و همچنین رئیس بخش سی.بی.آر.ان در واحد آلودگی تسلیحاتی کمیته ژنو به عنوان مدرس این دوره آموزشی حضور دارند.
6122 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر حوادث صليب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!

دریافت 18 MB کد خبر 847154 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم نوزاد هلال احمر خفگی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • لحظه دلهره‌آور و حساس نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر (فیلم)
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان