Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه دولتی ترکیه امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، چمدان‌هایی که تیم قتل جمال خاشقجی وارد استانبول کردند محتوی قیچی‌ها، الکتروشوک‌های قلبی و سرنگ‌هایی بود که احتمالا علیه این روزنامه‌نگار منتقد که درون کنسولگری ریاض کشته شد، به کار رفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصاویر اشعه ایکس از این چمدان‌ها در روزنامه صباح ترکیه به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان نیویورک تایمز گزارش داد، یکی از اعضای این تیم در کنسولگری ریاض در تماسی تلفنی با یک مقام مافوقش گفته است که "به رئیست بگو" که این عملیات تمام شده است و این رئیس احتمالا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بوده باشد.

رسانه‌های ترکیه جزئیات وحشتناکی از قتل خاشقجی ۵۹ ساله منتشر می‌کنند. به گفته دادستانی ترکیه او به محض ورود به ساختمان کنسولگری در استانبول خفه و مثله شد. عربستان پس از انکار مداوم، سرانجام اذعان کرد خاشقجی در عملیات نیروهای "خودسر" به قتل رسیده است. به گفته رجب طیب اردوغان، یک تیم ۱۵ عضوی از عربستان برای کشتن خاشقجی وارد استانبول شدند.

براساس گزارش روزنامه صباح، چمدان‌های همراه این تیم در دو هواپیمایی که از ریاض به مقصد استانبول پرواز کرد، بارگیری شدند. این چمدان‌ها حاوی ۱۰ تلفن، پنج بیسیم، چند اینترکام، دو سرنگ، دو الکتروشوک، یک دستگاه پارازیت، چند منگنه و چند قیچی بودند.

همچنین روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از صباح گزارش داد، پلیس ترکیه هیچ بخشی از جسد خاشقجی را در زمان خروج این تیم در تصاویر اشعه ایکس مشاهده نکرده است.

رجب سویلو، خبرنگار روزنامه صباح می‌گوید پلیس ترکیه هیچ بخشی از جسد خاشقجی را در تصاویر اشعه ایکس مشاهده نکرده است. او به نقل از یک دیپلمات ترکیه‌ای می‌گوید، چمدان‌های دیپلمات‌ها مورد بازرسی قرار نمی‌گیرد و اینها چمدان‌های شخصی آن افراد بوده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که آنها بخش‌هایی از جسد خاشقجی را به خارج از ترکیه انتقال داده باشند.   

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش داد که اگر اوکراین نتواند با دارندگان اوراق قرضه خارجی به توافقی برای پرداخت سود اوراق قرضه و رد بخشی از بدهی دست یابد، ممکن است تا ماه اوت نتواند پرداخت کند.

این روزنامه توضیح داد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری غربی قبلاً به اوکراین پیشنهاد داده بودند که کی‌یف پرداخت سود بدهی‌ها را از سر بگیرد و این صندوق‌ها بخشی از بدهی اوراق قرضه را که حدود ۲۰ میلیارد دلار است، پرداخت می‌کنند.

پیش از آن، همین روزنامه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که گروهی از دارندگان اوراق قرضه خارجی قصد دارند اوکراین را تحت‌فشار قرار دهند تا حداکثر تا سال ۲۰۲۵ پرداخت سود تعهدات خود را آغاز کند.

به گفته این روزنامه، این گروه از رژیم کی‌یف می‌خواهد تا توافقی را منعقد کند که بر اساس آن پرداخت‌ها در ازای بخشش بخش قابل توجهی از بدهی‌های معوق اوکراین از سر گرفته می‌شود.

واحد پول اوکراین گریونی یا گریونا (هریونا) Hryvnia با کد ایزوی UAH می باشد که از ۲ سپتامبر ۱۹۹۶ جایگزین کاربوانت شده است. همچنین 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گل قیچی برگردان دیدنی آقایی پور به سپاهان (سپاهان - استقلال خوزستان)
  • گل قیچی برگردان زیبای شجاع خلیل زاده مقابل فولاد (فولاد - تراکتور)
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است