Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:07:38 GMT

پست سمنان ماهانه یک میلیون بسته جا به جا می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۷۲۷۰

پست سمنان ماهانه یک میلیون بسته جا به جا می کند

سمنان- ایرنا- مدیرکل پست استان سمنان گفت: ماهانه بالغ بر یک میلیون مرسوله پستی در قالب انواع خدمات پست در این استان جابه جا می شود.

به گزارش ایرنا، نصرت الله مشیری روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان ابراز داشت: از یک میلیون مرسوله انتقالی در ماه 300 هزار عدد از مرسوله ها وارده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرای طرح سامانه یکپارچه نشانی استاندارد یا جی نف، از شناسایی بالغ بر 78 هزار مکان پستی در دو شهر سمنان و شاهرود خبر داد و افزود: این طرح تا پایان 97 در همه شهرهای استان سمنان تکمیل می شود.
مدیرکل پست استان سمنان اضافه کرد: امکان رهگیری مرسولات مصادیق شخصی به صورت یکپارچه از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی، اتصال به درگاه‌های پرداخت الکترونیک بانکی برای تسهیل در پرداخت هزینه‌های مرتبط از قابلیت های سامانه یکپارچه نشانی استاندارد است.
مشیری از فعالیت 268 واحد پستی در استان سمنان خبر داد و گفت: 83 واحد از واحدهای پستی در شهرهای استان و 185 واحد نیز در مناطق روستایی استان مشغول به خدمت هستند.
وی اضافه کرد: 21 خط پستی در این استان فعال است و طبق قانون هر مرسوله ای که یک فرستنده و یک دریافت کننده دارد باید جا به جایی آن از طریق پست صورت بگیرد.
مدیرکل پست استان سمنان گفت: امروز پست در این ارتباط با چند چالش جدی از جمله خودپستچی گری و فعالیت رقبای غیررسمی مانند راه آهن، تعاونی ها و پایانه های بار و مسافر است که مبادرت به جابه جایی مرسولات می کنند.
وی با اشاره به اینکه ضریب تعادل درآمدی پست استان سمنان در سالجاری 75 درصد پیش بینی شده است، بیان کرد: این عدد به معنای آن است که 75 درصد هزینه های پست استان باید توسط اداره کل پوشش داده شود.
مدیر کل پست استان سمنان بیان کرد: در صورت توجه بیشتر به اقتصاد پست، شاهد تحولات شگرفی در این بخش خواهیم بود.
وی گفت: امروزه در سایر کشورها از محل جا به جایی مرسوله ها درآمدهای فراوانی نصیب پست می شود که این موضوع باید در ایران نیز مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه 504 هزار و 182 کد پستی در استان سمنان باید به روزرسانی شود، گفت: تا کنون 117 هزار و 163 کدپستی در استان به هنگام سازی شده است که از این تعداد 71 هزار مورد در شهر سمنان، 31 هزار و 476 مورد در گرمسار، 9 هزار و 344 مورد در مهدیشهر و 5 هزار 344 مورد در روستاها بود.
وی ادامه داد: پست طی تفاهم نامه ای با شهرداری، در حال ساخت و نصب پلاک برای منازل مسکونی و واحدهای تجاری است.
مدیرکل پست استان سمنان، ضمن حضور در خبرگزاری ایرنا سمنان، از بخش های مختلف بازدید کرد و با روند تهیه و انتشار تولیدات این رسانه آشنا شد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات پست خدمات انتقال بازديد از ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با نیما: ختده سرد

 خنده سرد      صبحگاهان که بسته می ماند   ماهی آبنوس در زنجیر   دم طاووس پر افشاند   روی این بام تن بشسته ز قیر   ***********   چهره سازان این سرای درشت،   رنگدانها گرفته اند به کف.   می شتابد ددی شکافته پشت،   بر سر موجهای همچو صدف.   خنده ها می کنند از همه سو،   بر تکاپوی این سحر خیزان.   روشنان سر به سر در آب فرو،   به یکی موی گشته آویزان.   دلربایان آب بر لب آب   جای بگرفته اند.   رهروان باشتاب در تک و تاب   پای بگرفته اند.   لیک باد دمنده می آید،   سرکش و تند،   لب از این خنده بسته می ماند.   هیکلی ایستاده می پاید.   صبح چون کاروان دزد زده،   می نشیند فسرده؛   چشم بر دزد رفته می دوزد   خنده ی سرد را می آموزد.   اسفند 1319   "خنده سرد" خوانش احمد شاملو
کد صوت دانلود صوت اصلی

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • امروز با نیما: ختده سرد
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد