Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش آمریکا برای تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مطرح شده است اما رئیس اجرایی دولت حکومت وحدت ملی تاکید کرد که این انتخابات باید در زمان تعیین شده برگزار شود. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در دیدار با «جان بس» سفیر آمریکا در کابل اظهارداشت که انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور باید در زمان تعیین شده برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی رئیس اجرایی دولت افغانستان،در این نشست دو طرف درباره آخرین تحولات سیاسی-نظامی،‌ برگزاری انتخابات،‌ مذاکرات صلح و روابط دو جانبه بین آمریکا و افغانستان تبادل نظر کردند.

عبدالله در این دیدار تاکید کرد که روند صلح و مذاکرات یک بحث جداگانه است و به برگزاری انتخابات ارتباط و پیوندی ندارد.

وی گفت که دولت افغانستان،‌ کمیسیون‌های انتخابات، متحدان کابل،‌ سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی هماهنگ تلاش می‌کنند تا انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان در زمان تعیین شده و شفاف برگزار شود.

جان بس سفیر آمریکا نیز تاکید کرد که واشنگتن نیز از برگزاری به موقع انتخابات افغانستان حمایت می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر اساس برخی گزارش‌ها، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با مقام‌های افغان خواستار تعلیق انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

از سوی دیگر اشرف غنی نیز تعلیق انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان را رد کرده است.

براساس تصمیم کمیسیون انتخابات افغانستان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 31 فروردین سال 1398 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" عبدالله عبدالله اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا عبدالله عبدالله اخبار افغانستان اخبار آمریکا عبدالله عبدالله اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مهاجر عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان با حضور و مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد که در این دوره از انتخابات حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند، افزود: این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6090408

دیگر خبرها

  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا