Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 مهندس مرتضی لطفی با تاکید براینکه از ابتدای دوره حضورم به عنوان مدیرعامل شستا نسبت به فعال کردن کمیته انتصابات در این مجموعه اقدام کرده‌ام، گفت: برای جذب مدیران در شرکت‌های شستا حتما شرایط و تخصص‌های افراد ذی‌صلاح در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بدور از توصیه‌ها و فشارهای موجود، در زمینه جذب افراد اظهار نظر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 لطفی با تاکید بر اینکه هیچ ژن خوبی در شرکت‌های شستا بکار گرفته نشده است، تصریح کرد: ملاک ما برای جذب مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های شستا جوانگرایی، تخصص و کارآمدی بوده است و بر همین اساس علیرغم همه فشارهای موجود تلاش کردیم ذره‌ای از معیارها و ملاک‌های تعیین شده کوتاه نیاییم.

مدیرعامل شستا وجود رابطه‌سازی یا خویشاوندسالاری در انتخاب مدیران و اعضای هیات مدیره شستا را تکذیب کرد و گفت: حتی یک مورد هم سراغ نداریم که افرادخارج از چارچوب‌ها و ضوابط تعیین شده در شستا یا شرکت‌های آن به کار گمارده شده باشند.

وی با اشاره به ماده ۲۴۱ قانون تجارت تصریح کرد طبق مفاد تبصره ۲ ماده مذکور «هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی همـزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره انتخاب شـود که در مجموعه شستا این امردر دستور کار قرارگرفت و افرادی که شامل این قانون شده اند  از عضویت موظف در بیش از یک شرکت استعفا داده اند و پروسه تغییر و جایگزینی آنان به سرعت در دست انجام است. ضمناً برابر قانون هیچ حق الزحمه­ای برای جای دوم نگرفته­اند.

مهندس لطفی تصریح کرد: در یک‌ سال اخیر حتی عده‌ای از بانوان صاحب صلاحیت هم با لحاظ چارچوب‌های تعیین شده به عنوان مدیر یا عضو هیات مدیره در شرکت‌های تابعه شستا مشغول بکار شده‌اند که این موضوع نقطه قوت کار ما در دوره اخیر بوده است.

وی افزود: با اصلاح نهایی صورت گرفته بر روی لیست اعضای هیات مدیره هلدینگها و شرکتها تابعه  برخی اشکالات نظیر حذف اسامی افراد خارج شده از هیات مدیره ها و شباهت اسمی ها ، فایل آن امروز بر روی سایت شستا و وزارت تعاون قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از  دارایی‌های شستا در بورس عرضه شده است و تمامی اطلاعات شرکتهای بورسی و غیربورسی شستا از طریق سامانه کدال سازمان بورس و شرکت فرابورس در اختیار علاقمندان قرار داده شده است گفت: شستا بیش از ۱۲۰۰ قلم کالا تولید می کند و پیش بینی میشود تا پایان سال صادرات آن به ۲ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: شستا ۲۷۴ شرکت دارد که ۱۸۴ شرکت را مدیریت می‌کند و مابقی را سهامدار است و درحال حاضر ۲ درصد از سهم تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.

 

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: ژن خوب سازمان تامین اجتماعی شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند

نحوه انتخاب رئیس هیئت‌مدیره پرسپولیس مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با واگذاری باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از شش بانک، به‌زودی (احتمالاً در پایان لیگ برتر) تغییراتی در هیئت‌مدیره این باشگاه صورت خواهد گرفت.

با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است رئیس جدید هیئت‌مدیره پرسپولیس را بانک‌های تجارت و ملت انتخاب و معرفی کنند و حتی صورت‌جلسه‌ای هم در این خصوص به امضای دو طرف رسیده است.

بانک‌های ملت و تجارت هر کدام ۲۰ درصد از سهام پرسپولیس را در اختیار گرفته‌اند و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته شده است.

کد خبر 751017

دیگر خبرها

  • سمیعی با تیپ مدیرعاملی در آزادی (عکس)
  • تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس
  • سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد
  • باشگاه سایپا با سرآسیایی قطع همکاری کرد
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • عضو سابق هیات مدیره استقلال افشاگری کرد؛ از حواله خودروها تا مشاوران 400 میلیونی!
  • تکذیب فروش امتیاز باشگاه هوادار از سوی مدیرعامل
  • شما مدیرعامل استقلال نخواهی شد! | تصمیم مالک جدید برای آبی ها در پایان فصل