Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی افشانی در آیین اهدای ماشین‌آلات خدمات‌شهری توسط شهرداری تهران به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: از اعضای شورای‌شهر و همکارانی که تلاش کردند این ماشین‌آلات در موعد مقرر تهیه شود سپاسگزارم .

شهردار تهران افزود: کشور ما کشور حادثه‌خیز است؛ هم در بحث زلزله، هم سیل و هم آتش‌سوزی؛ بخصوص زلزله خسارت بسیار سنگینی دارد و بشر تا امروز نتوانسته شدت و زمان آن را پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پرداخت هزینه‌های سنگین باعث اندوختن تجربه می‌شود.

وی افزود: اگر آیین‌نامه‌ها به درستی رعایت شوند ما از زلزله 7 ریشتری هیچ آسیب انسانی نمی‌بینیم. یک خطای جزئی باعث وارد آمدن هزینه‌های هنگفت برای بشر می‌شود بنابراین اولین درس از این حوادث این است  که کارها را در حوزه ساخت و ساز به‌درستی انجام دهیم.

افشانی با بیان اینکه ما تا امروز در تمام مقرراتی که وضع کرده‌ایم فقط دولت را دیده‌ایم و مردم را ندیده ایم، اظهارکرد: این در حالی است که باید مردم را برای مواقع زلزله ساماندهی کنیم. زمان زلزله کرمانشاه نمی‌دانستیم به چه کسی چادر و امکانات بدهیم و نمی‌دانستیم افراد در زلزله بوده‌اند یا از شهرهای دیگر آمده‌اند.

شهردار تهران ادامه داد: اگر در تهران زلزله‌ای بیاید تلفات بیشتر از آن خواهد بود که پشت تریبون گفته شود. در چنین زلزله‌ای در خیابان‌ها به‌راحتی نمی‌توان حرکت کرد بنابراین اولین نیاز تهران برای مقابله با زلزله اورژانس هوایی است. در زلزله کرمانشاه هم از امداد هوایی کمک گرفتیم. اگرچه زلزله حدود 5 ریشتری که قبل از زلزله اصلی کرمانشاه آمد تلفات را کمتر کرد .

افشانی با بیان اینکه پادگان‌ها بهترین نقاط برای امداد نجات در شهر تهران هستند، عنوان کرد: متاسفانه تصمیم گرفتند پادگان‌ها به خارج از تهران منتقل شوند در این مکان‌ها هم سربازان می‌توانند در امداد و نجات نقش‌آفرینی کنند و هم این مکان‌ها برای فرود اورژانس هوایی مناسب است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران زلزله شهرداری تهران تهران زلزله تهران محمد علی افشانی زلزله نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)

          فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی ایالات متحده پروازی آزمایشی با مدل جدیدی از جت جنگنده اف-۱۶ این کشور انجام داد. این هواپیما مجهز به یک هوش مصنوعی است که جنگنده را کنترل می‌کند و نیازی به خلبان ندارد.   به گزارش فرارو، کندال پس از فرود جنگنده در کالیفرنیا گفت که به هوش مصنوعی این جنگنده برای شلیک سلاح در زمان لازم اعتماد دارد.   سامانه هوش مصنوعی این جنگنده مجهز به تعدادی رایانه و در مرحله آزمایش و «یادگیری پرواز» به روشی امن است. این پرواز اعتمادی نمادین به نقش آینده هوش مصنوعی در نبرد‌های هوایی آمریکا محسوب می‌شود.   فرانک کندال در این باره گفت: ما تمایل داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و آن را به عنوان یک چیز مستقل تصور می‌کنیم. [هوش مصنوعی] واقعا نرم افزاری است که کار را پیش می‌برد. وظایف بسیار پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که شامل محاسبات بسیار قدرتمند و ریاضیات پیشرفته برای حل مسائلی است که قبلاً نمی‌شد با رایانه حل کرد.   ارتش آمریکا قصد دارد از این فناوری برای بهره برداری از یک ناوگان هوایی بدون سرنشین ۱۰۰۰ هواپیما و پهپاد استفاده کند.   کندال اضافه کرد: ما قادر خواهیم بود از این هواپیما‌های بدون خدمه به روشی تاکتیکی در شرایطی که نمی‌خواهیم از خدمه استفاده کنیم، بهره ببریم. البته دور انداختنی نیستند و ما آن‌ها را دور نمی‌اندازیم. ما قصد داریم از آن‌ها استفاده‌های مجدد کنیم. هدف این است. اما می‌توانیم از آن‌ها به عنوان ماشه استفاده کنیم و آن‌ها را در جا‌هایی قرار دهیم که عمداً برخی از آن‌ها قربانی شوند تا آتش طرف مقابل را تحریک کنند و محل استقرار دشمن را ردیابی کنیم؛ و به طور کلی فکر می‌کنم خلبانان ما از اینکه رقیب جدیدی داشته باشند خوشحال می‌شوند.   کارشناسان صاحب نظر در امور تسلیحات و گروه‌های بشردوستانه عمیقاً نگران هستند که ادوات جنگی مجهز به هوش مصنوعی روزی بتواند به طور مستقل با پرتاب و شلیک بمب‌ها و مهمات، و بدون دخالت و تصمیم همه جانبه انسان، باعث کشتار شوند. از این رو آنان به دنبال محدودیت‌های بیشتر در استفاده از این گونه تسلیحات هستند. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زیباترین نمایش های هوایی جنگنده ها (فیلم) تست بمب هوشمند یک تنی ارتش ایران (فیلم) عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته