Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@22:29:01 GMT

شمار قربانیان آتش سوزی کالیفرنیا به ۴۴ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۰۳۸۹

شمار قربانیان آتش سوزی کالیفرنیا به ۴۴ نفر رسید

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، مقامات ایالت کالیفرنیا گفته‌اند که با پیدا شدن شمار دیگری از کشته شدگان آتش سوزی گسترده در این ایالت، تعداد قربانیان این حادثه تاکنون به چهل و دو نفر رسیده است.

 

به گفته این منابع، در ساعات گذشته اجساد سیزده تن دیگر از قربانیان این آتش سوزی را یافته‌اند در حالیکه تعدادی نیز مفقود اعلام شده‌اند و در مورد وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد تلفات این آتش‌سوزی در تاریخ کالیفرنیا بی‌سابقه بوده است.

 

به درخواست فرماندار کالیفرنیا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آتش‌سوزی کالیفرنیا را فاجعه ملی اعلام کرده و در نتیجه، برای مقابله با این حادثه و جبران خسارات ناشی از آن منابع دولت فدرال اختصاص داده خواهد یافت.

 

در شمال کالیفرنیا، شهر پارادایاز - بهشت - به طور کامل سوخته و کارشناسان جستجو برای یافتن اجساد قربانیان احتمالی به جستجو در میان خاکستر شهر را گسترش داده‌اند.

 

این آتش‌سوزی روز پنجشنبه آغاز شد و به خاطر وزش باد خشک و گرم، به سرعت گسترش یافت. تاکنون بیش از هفت هزار و یکصد خانه مسکونی و ساختمان‌های دیگر در آتش سوخته است. چند هزار تن از اهالی منطقه نیز ناگزیر خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق دور از آتش سوزی رفته‌اند.

 

 

بیش از ۴ هزار مامور آتش‌نشانی در تلاش برای فرونشاندن آتش هستند.

 

تخمین زده می‌شود که در مجموع در نواحی مختلف این ایالت ۲۵۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

 

در سال جاری تاکنون ناحیه‌ای به وسعت بلژیک و لوگزامبورگ در این ایالت در آتش سوخته است که خیلی بالاتر از میانگین سالانه است.

 

دونالد ترامپ در یک رشته توییت وقوع و گسترش آتش‌‌سوزی را به عملکرد ضعیف سازمان مدیریت جنگل‌های کالیفرنیا نسبت داده بود که باعث خشم مقامات این ایالت شد.

 

بر اساس آخرین گزارش ها وسعت آتش به حدی است که مهار آن در کوتاه مدت بسیار غیر محتمل به نظر می رسد. دمای بیست درجه و وزش باد های شدید مسئولان و نهاد های امداد رسانی را نسبت به شعله ور تر شدن گسترش یافتن بیشتر دامنه آتش سازی نگران کرده است.

 

به گفته مقامات محلی بیش از چهار هزار و پانصد هکتار از اراضی جنگلی شمال این ایالت همچنن در آتش می سوزند و از سرنوشت بیش از دویست تن از ساکنان هنوز خبری در دست نیست.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کالیفرنیا آمریکا جام نیوز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا: سرکوب تحصن دانشگاه کالیفرنیا ضروری است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، پلیس آمریکا مستقر در دانشگاه کالیفرنیا در شهر لس انجلس به دانشجویان هشدار داد تحصن کنندگان مخالف تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را در این دانشگاه سرکوب خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • فیلم/ حمله پلیس به دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا
  • پلیس آمریکا: سرکوب تحصن دانشگاه کالیفرنیا ضروری است
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا