Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شهردار شهر سوخته پارادایس در ایالت کالیفرنیای آمریکا، که خودش از کارشناسان باتجربه امور ترافیک شهری است، اذعان کرد: ما زیرساخت های کافی برای تخلیه سریع تمام مردم این شهر را نداشتیم.
پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز نوشت: آتش سوزی اخیر در جنگل های کالیفرنیا موسوم به آتش سوزی «کمپ فایر» که اکثر خانه ها را در شهر پارادایس طعمه حریق کرد و جان افرادی را گرفت، با سرعتی زیاد به خانه های مردم در این شهر نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو، مردم چاره ای جز ترک منازل مسکونی خود و فرار از این شهر نداشتند. این در حالی بود که مردمی که می خواستند با اتومبیل های خود از این شهر دور شوند، متعاقباً در ترافیکی بسیار سنگین گرفتار شدند. شاهدان عینی می گویند: دو طرف جاده را آتش سوزی مهیب فراگرفته بود و بسیاری از خودروها در آن تونلِ آتش، کاملاً سوختند. البته بسیاری از افراد برای نجات جان خود، اتومبیل های خود را در همان ترافیک رها کردند و پای پیاده از این شهر گریختند و همین تصمیم گیریِ به موقع، باعث نجات جان اکثر آنان شد.

این در حالی بود که برخی از افرادی که در خودروهای خود باقی مانده بودند، پس از نزدیک شدنِ بیش از حدِ شعله های آتش، در تونلی از آتش گرفتار شدند و بر اثر سوختگی شدید یا خفگیِ ناشی از استنشاق دود غلیظ، جان باختند.
نیویورک تایمز تأکید کرد: جودی جونز (Jody Jones)، شهردار پارادایس، خودش از کارشناسان امور ترافیک شهری است که سال ها به عنوان مدیر منطقه ای اداره ترابری ایالت کالیفرنیا مشغول به خدمت بوده است. پس از آن که آتش سوزی جنگل ها و بیشه زارها در سال 2008 در نزدیکی شهر پارادایس رخ داد، برنامه ای دقیق و مفصل برای چگونگی تخلیه سریع و کاملاً منظمِ این شهر در شرایط بحرانی طراحی شد. بر اساس این برنامه، مردم شهر پارادایس در صورت وقوع بلیه ای طبیعی (مانند آتش سوزیِ گسترده) می بایست با توجه به محله هایی که در آن ها زندگی می کنند، به نوبت و با نظم و ترتیب، شهر را ترک کنند. خانم جودی جونز گفت: «در واقع، ما حدود یک سال و نیمِ پیش، این کار (تخلیه منظم شهر) را تمرین کرده بودیم.»
نیویورک تایمز افزود: با این حال، پنجشنبه صبح که شعله های آتش سوزی (کمپ فایر) با سرعتی زیاد به این شهر نزدیک شد، هر نوع ایده‎ی تخلیه منظمِ شهر، از هم فروپاشید، زیرا مردم از ترس جان خود و اعضای خانواده های شان، تمام آن برنامه های طراحی شده و تمریناتِ گذشته را برای تخلیه منظم شهر بر اساس محله های مسکونی شان، فراموش کردند و همگی سوار بر خودروهای خود تلاش کردند این شهر را به یکباره ترک کنند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آتش کالیفرنیا بین الملل آمریکا ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عوامل اصلی ماندگاری پزشکان و بیتوته بودن آن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت، وجود محل زیست مناسب پزشکان است و با احداث مکان‌های مناسب تمام تلاشمان را می‌کنیم تا راه ارائه خدمات سلامت باکیفیت بالاتر به مردم با حضور همیشگی پزشکان هموار شود.

وی تصریح کرد: پانسیون پزشکان دالکی در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در محوطه مرکز خدمات جامع سلامت دالکی احداث خواهد شد.

فرهادی گفت: شهر دالکی با جمعیتی در حدود ۹ هزار نفر، به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان بوشهر به استان فارس، بار مراجعات به بخش درمانی مرکز خدمات جامع سلامت دالکی بالا است و باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های درمانی در این شهر شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص پیگیری و ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی این شهرستان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که قدم‌هایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم برداریم و با تکمیل زیرساخت‌ها، سطح پاسخگویی به نیازهای بهداشتی درمانی مردم بیش‌ازپیش ارتقا می‌یابد.

کد خبر 6088250

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد