Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:57:05 GMT

هیات تجاری اتاق بازرگانی یاسوج وارد اسلواکی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۲۱۷۵

هیات تجاری اتاق بازرگانی یاسوج وارد اسلواکی شد

یاسوج – ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: هیات تجاری اقتصادی اتاق بازرگانی یاسوج روز دوشنبه وارد براتیسلاوا پایتخت اسلواکی شد.

جبار کیانی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات تجاری و اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به عنوان اتاق معین اسلواکی در ایران، با حضور فعالان اقتصادی از سراسر کشور در حوزه های مختلف به شهر براتیسلاوای اسلواکی سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هیات اتاق یاسوج که با حضور فعالان اقتصادی در حوزه های سرمایه گذاری، گیاهان دارویی، بانک و بیمه، مواد شوینده، بسته بندی مواد غذایی، خشکبار، انرژی های نو، خدمات فنی و مهندسی ، محصولات کشاورزی، صنایع پایین دستی، نفت و‌ گاز و استارت آپ ها در اسلواکی حضور دارد.
کیانی افزود: با دعوت سازمان سرمایه گذاری اسلواکی (sario) برای شرکت در برنامه Slovak matchmaking fair Bratislava 2018 و انجام مذاکره b2b و رایزنی شرکت های ایرانی با 200 شرکت از بیش از 19 کشور شرکت کننده در این رویداد به اسلواکی اعزام شده است.
وی عنوان کرد: علاوه بر هیات اتاق بازرگانی یاسوج، حسین پیرموذن عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق اردبیل، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق رشت و رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و همچنین جمال رازقی رئیس اتاق شیراز نیز حضور دارند.
کیانی تصریح کرد: مجموعه اتاق یاسوج نیز نایب رئیس و رؤسای کمیسیون های بانک و بیمه، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی و صنعت در این هیات حضور دارند.
وی ابراز داشت: مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان دبیر ستاد سرمایه گذاری استان و به نمایندگی از مجموعه دولت در این هیات حضور دارد.
کیانی پور گفت: از مهمترین برنامه های این هیات حضور در برنامه Slovak matchmaking fair Bratislava 2018 سازمان سرمایه گذاری اسلواکی (sario) ، مذاکره b2b با تجار و سرمایه گذاران سلواکی، دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کشور اسلواکی و رئیس دوره ای کنفدراسیون اتاق های بازرگانی دنیا و همچنین دیدار با رئیس اتاق شهر براتیسلاو است.
کیانی پور افزود: دیدار از استان ترنوا و مذاکره b2b با تجار و بازرگانان این استان، بازدید از طرح های تولیدی بخش کشاورزی و انرژی های نو در استان نیترا و مذاکره با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بخش کشاورزی و صنعت غذا در این استان از اهداف این سفر است.
وی بیان کرد: از دیگر اهداف این هیات دیدار با رئیس سازمان سرمایه گذاری اسلوکی(sario) و بازدید از واحدهای های تولیدی و صنعتی مختلف این کشور از دیگر برنامه های این هیات است.
کیانی پور اظهار داشت: این گروه اولین هیات اقتصادی ایرانی است که پس از تحریم های 13 آبان در یک رویداد بزرگ اروپایی حضور پیدا می کند.
6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتاق بازرگاني اسلواكي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، وزرای بازرگانی و نفت پاکستان امروز در پایگاه هوایی نورخان در مجاورت شهر اسلام‌آباد از هیات بلندپایه تجاری سعودی استقبال کردند.

هیات سعودی به ریاست معاون وزیر سرمایه‌گذاری این کشور متشکل از ۵۰ نفر از مسوولان ارشد شرکت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری مرتبط با حوزه‌های انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، پتروشیمی، بندرگاه، پالایشگاه، معاون، مخابرات و راه و ارتباطات است.

سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان درحالی انجام می‌شود که شهباز شریف نخست وزیر پاکستان هشتم اردیبهشت امسال و برای دومین بار به عربستان رفت؛ جایی که وی علاوه بر شرکت در اجلاس ویژه مجمع جهانی اقتصاد با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.

علاوه بر این، پاکستان در بیست و هشتم فروردین میزبان فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و هیات بلندپایه اقتصادی همراه وی بود. در این بازدید، مسوولان عربستانی قول افزایش سرمایه‌گذاری در پاکستان و ترغیب شرکت‌های بزرگ تجاری سعودی برای ورود به بازار پاکستان را دادند. سفر امروز هیات دیگری از عربستان در نتیجه توافق اخیر ۲ کشور برای گسترش تعاملات تجاری و یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری عربستان در پاکستان صورت می‌گیرد.

روابط عمومی وزارت بازرگانی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات سعودی از سوی جام کمال خان وزیر بازرگانی و مصدق ملک وزیر نفت پاکستان مورد استقبال قرار گرفت و قرار است در طول سه روز آینده مسوولان ۳۰ شرکت پاکستانی با طرف‌های سعودی خود پیرامون سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک مذاکرات کنند.

وزیر بازرگانی پاکستان در این خصوص اعلام کرد که هر ۲ کشور توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متقابل را برای شناسایی راهکارهای سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی تبیین خواهند کرد.

ترافیک سفر مقامات پاکستان و عربستان سعودی به کشورهای یکدیگر به ویژه از زمان آغاز به کار دولت شهباز شریف به خوبی نشانگر عمق روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری مابین اسلام‌آباد و ریاض و همچنین میل و اشتیاق پاکستان به توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری با عربستان دارد.

در نقطه مقابل برخی از منتقدان در پاکستان معتقدند، عربستان چندین بار از سرمایه‌گذاری‌های مختلف در پاکستان صحبت کرده است، ولی تا به حال هیچ نتیجه ملموسی نداشته است. با این حال در آذرماه گذشته عربستان سپرده گذاری ۳ میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی پاکستان را با هدف حمایت از بهبود معیشتی این کشور برای یکسال دیگر تمدید کرد.

سال گذشته دولت پاکستان با حمایت ارتش این کشور شورایی موسوم به «شورای ویژه تسهیل سرمایه‌گذاری SIFC» را تشکیل داده که هدف اصلی آن تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان به ویژه از جانب کشورهای حوزه خلیج فارس است و نقش ارتش نیز به عنوان تضمین دهنده سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده