Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@00:02:11 GMT

نگران ساز و کار اروپا با ایران نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۳۴۳۳

نگران ساز و کار اروپا با ایران نیستیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در لندن درباره ساز و کار مالی ویژه اتحادیه اروپا برای ادامه مراودات اقتصادی با ایران و همچنین قصد واشنگتن برای تشدید فشارها بر تهران صحبت‌هایی مطرح کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در پایتخت انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ساز و کار مالی ویژه اروپا گفت: «به نظر من خبر بزرگ‌تر در اروپا این است که شرکت‌ها دسته دسته در حال خروج از ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من اصلا هیچ نگرانی درباره ساز و کار ویژه ندارم و معتقدم که ما مکانیسم‌های اضافه‌تری خواهیم یافت که از طریق آنها بتوانیم با هم کار کنیم».

«سیگال ماندلکر» با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره خطرات و تهدیدات ایران برای منطقه و همچنین اروپا ادامه داد: «من شکی ندارم که ما قادر به پیدا کردن زمینه مشترک (با اروپا) خواهیم بود چرا که تهدیدات واقعی هستند و همین جا در اروپا هم شاهد تهدیدات هستیم».

این مقام آمریکایی با تاکید بر قصد دولت این کشور بریا اجرای سفت و سخت تحریم‌های ایران افزود: « در قبال ایران، شما شاهد اقدامات بسیار بیشتری از سوی ما خواهید بود».

او با استقبال از اقدام «سوئیفت» در قطع ارتباط بانک‌های ایران با این سامانه بانکی گفت: «ما معتقدیم که سوئیفت تصمیم درستی در قطع ارتباط با این نهادها اتخاذ کرده است».

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: «ما درنظر داریم که به صورت سفت و سخت تحریم‌هایمان را اجرا کنیم و این پیامی است که ما داریم به صورت واضح و رسا به سراسر اروپا و به بخش خصوصی ارسال می‌کنیم. اگر کسانی هستند که تصمیم به عدم تبعیت از تحریم‌ها بکنند در آن صورت آنها شاهد اقدام ما خواهند بود».

اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی صورت گرفته که دولت این کشور بعد از خروج غیرقانونی از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ایران در حال فشار بر متحدان اروپایی برای همراه کردن آنها با مواضع ضد ایرانی خود است.

کشورهای اروپایی با خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ایران مخالفت کرده‌اند و به همین منظور اتحادیه اروپا ایجاد ساز و کار ویژه مالی با ایران را مدنظر قرار داده اما این ساز و کار هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

انتهای پیام/

171 / 156 تحریم آمریکا لندن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تحریم آمریکا لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی از ایران دفاع کردنند و اظهار داشتند: این مکان لکه‌ای ننگ بر انسانیت است! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا گفت: در تحریم‌ها علیه سوریه و ایران دست داشته‌اید، تحریم‌هایی که سالانه ده‌ها هزار نفر را می‌کشد، در حالی که کت و شلوار پوشیده‌اید با رای‌های خود مردم را محکوم به مرگ می‌کنید، برای توجیه اعمال خود آشکارا دروغ می‌گویید؛ کارهای شرورانه‌ای که برای شما ساده است.

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران