Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@22:09:35 GMT

هلند: اروپا به حمایت خود از برجام ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۳۶۶۰

آندره هسپلز دیروز- سه شنبه- در دیدار با کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، از نقض توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله موافقتنامه پاریس و برجام توسط آمریکا ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: سیاست کشور هلند بر گسترش و تقویت تعاملات بین‌المللی متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر خارجه هلند ضمن تأکید بر اهمیت گسترش تعاملات تجاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: ما به دنبال حفظ دستاوردهای خود در تعاملات میان ایران و هلند هستیم.

هسپلز با اشاره به تحولات منطقه یادآور شد: وضعیت انسانی در یمن نگران کننده است و باید به تلاش‌های چند جانبه برای حل مشکلات ادامه دهیم.

معاون وزیرخارجه هلند از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و تروریسم قدردانی کرد.

** قدردانی از مواضع حمایتی اروپا از توافقنامه بین‌المللی برجام

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران کمک به حفظ و تثبیت صلح و امنیت در منطقه است، گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و در این چارچوب تمهیدات لازم برای تولید سامانه‌های دفاعی مناسب را اتخاذ می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: تجربه جنگ تحمیلی نشان داد جمهوری اسلامی ایران باید به توانمندی‌های دفاعی داخلی تکیه نماید و در این راستا هم توانسته به پیشرفت‌های بزرگی دست یابد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشورمان ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا از تمام ظرفیت‌های خود علیه انقلاب اسلامی استفاده کرده است؛ اما ملت ایران توانسته است با ایستادگی و مقاومت به موفقیت‌های بزرگی نائل آید.

وی ضمن قدردانی از مواضع حمایتی اروپا از توافقنامه بین‌المللی برجام خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ایران به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند بوده است؛ لذا انتظار می‌رود طرف‌های مقابل نیز به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روابط دو جانبه میان ایران و هلند را مثبت ارزیابی کرد و بر گسترش مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین یادآور شد: ‌جمهوری اسلامی ایران مانع از ورود هزاران تن مواد مخدر به کشورهای اروپایی می‌شود و در این راستا هزینه‌های مالی و انسانی زیادی متحمل شده است.

نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است گفت وگو و مذاکره تنها راه حل بحران های فعلی در منطقه است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هلند وزیر خارجه ایران یمن مشکلات جمهوری اسلامی ایران تروریسم کمیسیون امنیت ملی اسلامی ایران جمهوری اسلامی جنگ تحمیلی امنیت ملی و سیاست خارجی پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی ملت ایران انرژی سیاست خارجی مجلس شورای مواد مخدر کشورهای اروپایی شورای اسلامی اتحادیه اروپا انرژی هسته ای ایران وزیر خارجه هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • حمایت از فلسطین توسط هلندی ها با رژه خودرویی + ویدئو
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق