Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین فرهنگی در خصوص تحریم‌های ضدایرانی که آمریکا علیه ایران وضع کرده است، اظهار داشت: آمریکا نمی‌تواند در حوزه صادرات گاز ایران مانعی را ایجاد کند، زیرا گاز از طریق لوله‌کشی صادر می‌شود و آمریکا امکانی برای جلوگیری از صادرات گاز ایران را در اختیار ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفت و میعانات گازی با کشتی حمل می‌شوند، بیان کرد: با توجه به اینکه امکان انتخاب جایگزینی برای ایران در دنیا وجود ندارد، لذا برخی کشورها امکان این را ندارند که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت کنند، لذا آمریکا برای اینکه مطمئن بود این تحریم‌ها در مورد برخی کشورها قابل اجرا نیست، نسبت به برخی کشورها تجدید نظر کرده و اعلام کرده که الزامی به تبعیت از تحریم‌های ضدایرانی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهان کنونی، جهانی نیست که یک کشور بتواند، علیه کشور دیگری همه راه‌ها را ببندد، هرچند انتظار ما از دولت‌ها این نبود که تا همین اندازه نیز تحت تاثیر آمریکا قرار گیرند.

دنیا نباید از زیاده‌خواهی‌های آمریکا تبعیت کند

فرهنگی ادامه داد: آمریکا عضوی از اعضای سازمان ملل متحد است، زیاده خواهی‌هایی که انجام می‌دهند نباید مورد استقبال دولت‌ها و کشورهای دیگر قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده برگ برنده آمریکایی‌ها در تحریم ایران اعمال فشارهایی است که سایر دولت‌های جهان به ایران وارد می‌کنند، گفت: اگر واکنش منفی جهانی به تحریم‌های ایرانی وجود داشته باشد آمریکایی‌ها به شدت آسیب می‌بینند و بسیاری از امتیازات خود را در جهان از دست می‌دهند، همچنین در داخل آمریکا نیز مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود.

متاسفانه در برخی کشورها اراده‌ای برای مقابله با آمریکا وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر کشورهای جهان از آمریکا تبعیت نکنند، اقتصاد آمریکا در جهان شکست می‌خورد، اما متاسفانه چنین اراده‌ای در برخی کشورها نیست و مشکلاتی را برای ما نیز ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر بتوانیم برای مقابله با هر موضوعی تدابیر لازم خود را داشته باشیم، طبیعتا می‌توانیم در زمینه مقاومت برابر تحریم‌های ضدایرانی موفق شویم.

عرضه نفت در بورس می‌تواند تحریم‌های ضد ایرانی را لوث کند

فرهنگی اظهار داشت: عرضه نفت در بورس نیز کار مناسبی بود که وزارت نفت از این ابزار نیز بهره جست و این کار نیز می‌تواند برای کشور در زمان تحریم‌ها مفید باشد، پیش بینی این است که تحریم‌های ضد ایرانی به تدریج لوث شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری‌های ایران و اروپا، گفت: اروپا باید به لوازم تعهدی که با ایران داشته پایبند باشد، گذر زمان نشان می‌دهد که آیا اروپا قابل اتکا است یا خیر؟.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گاز ایران مجلس شورای اسلامی نفت کشتی جهان سازمان ملل متحد شورای اسلامی مشکلات صنایع و معادن مجلس کشورهای جهان اقتصاد وزارت نفت مجلس شورای اقتصاد ایران جهان کشورهای جهان گاز آمریکا محمدحسین فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی