Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ دویست و چهلمین نشست شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری با حضور استاندار مرکزی برگزار شد.

استاندار مرکزی در این جلسه گفت: مهارت و خوداتکایی تسریع گر فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی است و استان به نیروهای کار ماهر و جمعیت پویا و تحول آفرین نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده افزود: نظام آموزش مبتنی بر مهارت ورزی همخوان با معیارهای اسلامی از ویژگی های یادگیری مندرج در فلسفه تعلیم و تربیت است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برنامه های آموزشی باید به‌گونه‌ ای تدوین شود که فارغ التحصیلان به عنوان نیروی انسانی ماهر در بخش صنعت و خدمات نقش آفرینی داشته و شرایط کشور را به سمت اهداف توسعه محور شتاب دهند.

استاندار مرکزی به تشکیل شورای مهارت آموزی در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی به خصوص اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان وظیفه دارند تا اداره کل آموزش و پرورش استان را در این مسیر پشتیبانی کنند.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش نیز گفت: مقرر شد بسته‌ای از مهارت‌ها در دوره‌های مختلف تحصیلی با تمرکز به مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی در متوسطه دوم و هنرستان‌ها ارائه شود که با ایجاد هم‌افزایی از پراکندگی مهارت‌ها جلوگیری شود و موضوعات در شورای مهارت استان مطرح و هماهنگ عمل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهارت ورزی معیار های اسلامی استاندار استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد

گواهینامه مهارت به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد که دوره‌های مهارت آموزی را با نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای شهر شیراز در تیپ ۵۵ هوابرد طی کرده اند به آنان اهدا شد.

سرهنگ ستاد محمود سلیمانی جانشین تیپ ۵۵ هوابرد با اشاره به یکی از مشکلات جامعه که مدرک گرایی بدون مهارت است گفت: آنچه که ما در حین خدمت با سربازان جدید مشاهده کرده ایم این است که بیشتر آنان مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند، اما از مهارت کار بردی کافی برخوردار نیستند و این از مشکلاتی است که در جامعه ما وجود دارد و باید برطرف شود و در نیرو‌های مسلح با تعامل با سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری مهارت‌های مختلف آموزش داده می‌شود و با توجه به اعطای گواهینامه‌های معتبر زمینه اشتغال سربازان بعد از پایان خدمت تضمین می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به امکانات و زیرساخت‌های موجود در تیپ ۵۵ هوابرد تعداد ۱۱۹۹ نفر از سربازان وظیفه تیپ در رشته‌های مختلف اعم از پرورش گیاهان و گل‌های زینتی، پرورش زنبور عسل، پرورش گیاهان دارویی، جوشکاری، ساخت درب و پنجره‌ی دو جداره، مکانیک و برق خودروی سبک، تجهیزات و نصب دوربین مدار بسته و ... شده اند.

 جانشین تیپ ۵۵ هوابرد عنوان کرد: دوره‌های برگزار شده حاصل تعامل برقرار شده با سازمان‌ها و ادارات مختلف از جمله؛ سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان هلال احمر، شرکت ایران خودرو و سایپا و... در استان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای