Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها طی حکمی حجت‌الاسلام سعید کرمی را به سمت مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد مهدی صالحی در مراسم معارفه حجت‌الاسلام سعید کرمی به‌عنوان مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سخنانی ضمن تشکر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام حریزاوی در مدت تصدی مدیریت فرهنگی، گفت: بخش بزرگی از رسالتی که بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است، مربوط به مسائل فرهنگی دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن قرائت بخش‌هایی از حکم انتصاب حجت‌الاسلام کرمی به سمت مدیر کل فرهنگی نهاد، بیان داشت: امید است با توکل بر حضرت حق و توسل به اولیای الهی و عنایت ویژه به نظرات و پیشنهادات دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها و مجموعه معاونت فرهنگی سیاسی و دیگر معاونت‌ها در اجرای ماموریت‌های آن مدیریت موفق مؤید باشید.

حجت‌الاسلام کرمی نیز ضمن تشکر از حجت‌الاسلام صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، نسبت حسن اعتماد ایشان نسبت به خود، عنوان کرد: امیدوار هستیم با لطف و عنایات ویژه حجت‌الاسلام صالحی و باقی دوستان بتوانیم در کوتاه زمانی تحول عظیمی در این قسمت داشته باشیم. عنوان‌هایی که حجت‌الاسلام صالحی فرمودند، می‌طلبد که واقعا کار شبانه‌روزی انجام دهیم و دوستان طبیعتا باید خودشان را برای دوره‌ای سخت آماده کنند که در مدت کوتاهی بک برنامه جامعی برای انجام این اهداف تنظیم کنیم و خودمان را برای برنامه‌ای بلندمدت برای تحقق این اهداف آماده کنیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، متن این حکم به شرح زیر است:

برادر ارجمند حجت الاسلام جناب آقای سعید کرمی

نظر به رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌­ها مبنی بر گسترش معرفت دینی و ارتقاء بصیرت دانشگاهیان بر اساس مطالبات و منویات حضرت امام(رحمه‌الله علیه) و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) و با توجه به شایستگی­‌ها، تجارب علمی و فرهنگی جنابعالی، بدینوسیله به‌عنوان مدیر کل فرهنگی نهاد منصوب می­‌گردید.

مقتضی است با اهتمام بیشتر به موارد زیر در کنار دیگر وظایف سازمانی و مأموریت­‌های محوله، نقش مدیریت فرهنگی در ارتقاء طرح راهبری دفاتر نهاد برجسته‌تر از گذشته محقق گردد.

۱- رصد آسیب­‌های اجتماعی و برنامه‌­ریزی نوآورانه با رویکرد دینی در مواجهه اثربخش با آن در محیط­‌های دانشگاهی
۲- نگاه راهبردی به مسائل زنان، خانواده و ازدواج و برنامه­‌ریزی و اقدام مقتضی در این خصوص
۳- افزایش سرمایه اجتماعی روحانیت با استفاده از قالب­‌های خلاقانه و مؤثر
۴- اهتمام ویژه به ظرفیت‌­های هنری دینی و انقلابی
۵- ارتقاء فعالیت­‌های مرتبط با قرآن و عترت و اقامه نماز
۶- تسهیل شکل­‌گیری شبکه ارتباطی دفاتر با فعالین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاهی (تشکل‌ها، هیئات مذهبی، کانون‌ها و انجمن­‌های علمی و...)
۷- تعمیق فکر و معرفت دینی دانشگاهیان به‌خصوص با اهتمام به کرسی­‌های آزاداندیشی
۸- مطالعه، بررسی و رصد حوزه­‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی مؤثر بر دانشگاهیان و تولید محتوا جهت بهره‌­برداری دفاتر
۹- استفاده از ظرفیت­‌های موجود در حوزه­‌های علمیه، وزارتخانه­‌های آموزش عالی و دیگر دستگاه­‌های فرهنگی و نهادهای علمی و تشکل­‌های مردم نهاد در جهت تحقق اهداف فوق

امید است با توکل بر حضرت حق و توسل به اولیای الهی و عنایت ویژه به نظرات و پیشنهادات دفاتر نهاد در دانشگاه­‌ها و مجموعه معاونت فرهنگی سیاسی و دیگر معاونت­‌ها در اجرای مأموریت­‌های آن مدیریت موفق و مؤید باشید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان درباره شیوه‌های انجام کار‌های فرهنگی اظهار کرد: در فهم دین و مسائل دینی، وجود عقل بسیار ضروری و لازم است و اگر در این فهم، عقل را کنار بزنیم، دچار جمود و خسران خواهیم شد.

وی افزود: در دانشگاه باید به عقلانیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم. پیامبر خدا برای انجام کار‌های فرهنگی از بهترین روش‌ها استفاده می‌کرد و به همین دلیل در انجام کار‌های خود اسوه حسنه نام گرفت. در واقع به پیامبر چنین ابلاغ شد که‌ ای رسول تو نشان دهنده راه درست به بندگان خدا هستی که مسیر هدایت را تبیین کردی و به مردم نشان می‌دهی. زمینه تصمیم‌گیری را برای مردمان فراهم کرده، اهل بیت هم زمینه انتخاب و تصمیم‌گیری را برای همگان فراهم می‌کنند؛ اما در کار خود از روش و راهکار محبت، کمک می‌گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: پس باید در کار و فعالیت‌های فرهنگی همانند پیامبر، دغدغه‌مند و دلسوز باشیم و کار را با ابزار محبت به پیش ببریم، انسان تشنه و بنده محبت بوده و این شیوه محبت‌آمیز به‌ویژه در تربیت نسل جوان بسیار مطلوب و بازخورد ناشی از آن هم بسیار خوب و چشمگیر است.

عارضی با برشمردن ویژگی‌هایی که در انجام امور فرهنگی باید مد نظر داشت، عنوان کرد: برای انجام کار‌های فرهنگی به شکل صحیح و مطلوب، باید سه ویژگی را مد نظر قرار دهیم، تعمیق کار‌های فرهنگی که انجام امور فرهنگی در این بخش باید دارای عمق باشد و از انجام کار به صورت سطحی و ضعیف بپرهیزیم و در واقع کار‌ها را به صورت بلیغ به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: تربیت عالم، تولید علم با جهت دادن به عالم و علم از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌هاست که باید مدنظر قرار گیرند. نکته دوم تداوم کار‌های فرهنگی و ادامه‌دار بودن آنها و نکته سوم تکثیر کار‌های فرهنگی است که در انجام کار‌های فرهنگی باید تشکل ایجاد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نوع ایجاد ارتباط با مخاطبان امور فرهنگی مطرح کرد: در ارتباطات فرهنگی نوع عملکرد، نوع ارتباط با مخاطبان، نوع بیان و صحبت کردن و استفاده از قول همراه با محبت جزء شرایط لازم در انجام کار است. انجام کار‌های فرهنگی باید با روش‌های نوین و به شکل مورد علاقه جوانان و در قالب‌های محبت‌آمیز صورت پذیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان