Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه ترکمانیان سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از آمادگی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی برای برگزاری سومین دوره جشنواره صنایع دستی خبر داد و اظهار کرد: این دوره جشنواره صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر در بهمن ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری این جشنواره اهمیت زیادی دارد؛ زیرا تا ۳ سال گذشته شاهد برگزاری جشنواره فجر در عرصه‌های سینما، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی بودیم، اما جای جشنواره صنایع دستی و هنر‌های سنتی خالی بود.

او اظهار کرد: هم‌اکنون ۳ سال است که جشنواره فجر صنایع دستی و هنر‌های سنتی برگزار می‌شود و هنرمندان معتبری در آن شرکت کرده‌اند. سطح کیفی جشنواره فجر صنایع دستی بسیار خوب است و اغلب هنرمندان صاحب سبک و جوانان خوش‌فکر و خلاق در این جشنواره شرکت می‌کنند.

سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به نظرم سومین جشنواره صنایع دستی فجر نسبت به دو جشنواره گذشته بیشتر شناخته شده است و هنرمندان مطرح حضور پررنگ‌تری در آن خواهند داشت. ما جشنواره فجر صنایع دستی و هنر‌های سنتی را معمولا به دو قسمت تقسیم می‌کردیم که بخشی از آن مختص به هنرمندان آوانگارد و پیشتاز در بحث خلاقیت است و بخش دیگر آن به هنرمندان صاحب سبک کلاسیک اختصاص دارد.

ترکمانیان تصریح کرد: امسال ما برای حضور گسترده‌تر هنرمندان در جشنواره فجر صنایع دستی و هنر‌های سنتی برنامه‌ریزی کردیم و تلاش می‌کنیم که علاوه بر شناساندن بیشتر جشنواره صنایع دستی و هنر‌های سنتی، سطح کیفیت برنامه‌ها را بالا ببریم. افزایش سطح کیفی برنامه‌های مرتبط با جشنواره فجر صنایع دستی و هنر‌های سنتی جزو اصولی است که ما امسال روی آن پافشاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت به رسانه های استان گفت: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان و وجود ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این منطقه موجب شده تا هورامان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم آیینی روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم آئینی است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری شایسته مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم آوریم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی