Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منتخب تهران، با بیان اینکه تعدیل نیروهای شهرداری بر اساس سیاست بردبرد اجرا خواهد شد از اجرای سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ به منظور کمک به گردش اقتصاد شهر و رفع آسیب‌های اجتماعی پایتخت خبر داد. پیروز حناچی در بیان برنامه‌های خود برای اداره تهران گفت: بی‌تردید اجرای برنامه‌های ارائه شده در شورای شهر را با توجه به وضعیت بودجه شهرداری و اولویت‌بندی بر اساس اهمیت هر کدام از موضوعات مطرح شده در دستورکار قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شهردار تهران با اشاره به موضوعاتی که در اولویت دستورکار خود قرار خواهد داد، تاکید کرد: طبیعتا توسعه حمل و نقل عمومی و در پی آن کاهش آلودگی هوا دو موضوع بسیار مهم است که هم شهرداری تهران، هم دولت و هم تمام گروه‌های ذینفع و حتی شهروندان باید کمک کنند تا تحقق پیدا کند. تعدیل نیرو در دستورکار شهرداری قرار می‌گیردوی در مورد تعدیل نیرو که در دستورکار شهرداری قرار گرفته است، یادآورشد: این موضوع که باید بدنه شهرداری سبک و چابک شود در دستورکار تمام کاندیداهای شهردار تهران قرار داشت، اما اینکه چگونه این کار را انجام دهیم به این معنا که با اخراج یا سیاست بردبرد صورت پذیرد تا افرادی که شامل تعدیل می‌شوند با علاقه خود از بدنه جدا شوند، دو سیاست کاملا مجزا بوده که نتایج مجزایی هم به همراه دارند و من طرفدار سیاست بردبرد هستم. اجرای سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ در شهرداری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی حناچی در رابطه با برنامه خود برای رفع آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ را در پیش خواهم گرفت که در دنیا نیز مطرح است و بسیاری از شهرهای موفق این روش را که انجام اقدامات فرهنگی برای کمک به گردش اقتصادی شهر بوده را تعقیب می‌کنند که این کم‌عارضه‌ترین و پربازده‌ترین روشی است که می‌توانیم برای اداره صحیح شهر بکار بگیریم. شهردار تهران در مورد ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی و جمع‌آوری متکدیان تاکید کرد: شهرداری از نظر قانونی در این زمینه مسئولیت مستقیم ندارد و از اختیارات لازم در جهت توانمندسازی برخورد نیست و تنها می‌تواند با این افراد برخورد کند، اما ابزارهای بسیاری دارد که قطعا از تمام آنها برای کاهش چالش‌های اجتماعی همچون کودکان کار و متکدیان سر چهارراه‌ها استفاده خواهیم کرد. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدبا بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود،گفت: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

مهدی ابراهیمی  افزود: در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند. ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدگفت: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی افزود: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

وی گفت: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، تکدی‌گری می‌ کنند.

 

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی