Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه از توافق اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر پیش نویس قرارداد برگزیت خبر می دهند. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شبکه بی بی سی اعلام کرد: اتحادیه اروپا و بریتانیا به توافق اولیه بر سر پیش نویس قرارداد برگزیت دست یافته اند و ترزا می نخست وزیر انگلیس قرار است امروز چهارشنبه این توافقنامه را به وزرای ارشد کابینه اش ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش گرچه برخی وزرای ارشد کابینه ترزا می حمایت خود را از این توافق اعلام کرده اند ولی هنوز مشخص نیست که آیا پارلمان انگلیس از این توافق حمایت خواهد کرد یا نه.

بی بی سی افزود: یک منبع آگاه در دولت انگلیس تایید کرده است که پیش نویس قرارداد برگزیت در سطح فنی مورد توافق قرار گرفته است. کابینه انگلیس نیز عصر چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد و احتمالا رسما موافقت خود را با این توافق اعلام خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی ایرلند نیز اعلام کرد: متن برگزیت اواخر روز دوشنبه مورد توافق واقع شده و این توافق بعدا به لندن منتقل شده است.

اتحادیه اروپا و بریتانیا به دستیابی به یک توافق تجاری دائمی نیاز دارند. در حالی که کمتر از 5 ماه زمان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است ولی هنوز هیچ چشم انداز روشنی درباره آینده قرارداد تجاری لندن و بروکسل وجود ندارد. برخی اعضای حزب محافظه کار حتی تهدید کرده اند که اگر توافق نهایی برگزیت شامل درخواست ها و نقطه نظرات آنها نباشد، به این توافق رای منفی خواهند داد.

انتهای پیام /

R1036247/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • بهانه های بنی اسرائیلی تل آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • حماس: به پیش‌نویس یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود