Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه از توافق اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر پیش نویس قرارداد برگزیت خبر می دهند. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شبکه بی بی سی اعلام کرد: اتحادیه اروپا و بریتانیا به توافق اولیه بر سر پیش نویس قرارداد برگزیت دست یافته اند و ترزا می نخست وزیر انگلیس قرار است امروز چهارشنبه این توافقنامه را به وزرای ارشد کابینه اش ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش گرچه برخی وزرای ارشد کابینه ترزا می حمایت خود را از این توافق اعلام کرده اند ولی هنوز مشخص نیست که آیا پارلمان انگلیس از این توافق حمایت خواهد کرد یا نه.

بی بی سی افزود: یک منبع آگاه در دولت انگلیس تایید کرده است که پیش نویس قرارداد برگزیت در سطح فنی مورد توافق قرار گرفته است. کابینه انگلیس نیز عصر چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد و احتمالا رسما موافقت خود را با این توافق اعلام خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی ایرلند نیز اعلام کرد: متن برگزیت اواخر روز دوشنبه مورد توافق واقع شده و این توافق بعدا به لندن منتقل شده است.

اتحادیه اروپا و بریتانیا به دستیابی به یک توافق تجاری دائمی نیاز دارند. در حالی که کمتر از 5 ماه زمان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است ولی هنوز هیچ چشم انداز روشنی درباره آینده قرارداد تجاری لندن و بروکسل وجود ندارد. برخی اعضای حزب محافظه کار حتی تهدید کرده اند که اگر توافق نهایی برگزیت شامل درخواست ها و نقطه نظرات آنها نباشد، به این توافق رای منفی خواهند داد.

انتهای پیام /

R1036247/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد