Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@15:39:28 GMT

رسالت شهدا نباید فراموش شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۶۳۴

رسالت شهدا نباید فراموش شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رسالت شهدا و کوله پشتی آنها نباید زمین بماند و روح سلحشورانه شهدا نباید تنها گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در اجلاسیه دانشگاهیان کنگره ملی ۳ هزار شهید استان که امروز (چهارشنبه ۲۳ آبان) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال موده خریدار مال و جان کسانی هستم که ایمان دارند و در مقابل بهشت و حیات طیبه برای آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بر اساس احادیث سه طائفه انبیا، علما و شهدا در قیامت شفاعت می کنند و این شفاعت به این معنا است که در نزد خدا گواهی می دهند این فرد در کنار ما بوده و ما را تنها نگذاشته است.

 

وی با اشاره به اهمیت اقامه دین برای بهره مندی از شفاعت انبیا، علما و شهدا عنوان کرد: اقامه صلاة به معنای اقامه دین، عدالت، توحید، ولایت و هر آنچه خدا در قرآن فرموده، است و عقل سالم هم از دین استقبال می کند، بنابراین اگر کسی دغدغه دین داشت در کنار حضرت ابراهیم (ع) قرار می گیرد و حضرت ابراهیم (ع) شفیع او می شود و اگر کسی در برابر مستکبران، شیطان بزرگ و صیهونیست ها ایستاد، حضرت موسی (ع) شفیع او می شود.

 

آیت الله عابدینی افزود: اگر کسی در حراست از ارزش های الهی، توسعه، نشر و تعمیق علم و دانش اقدام کند، پیامبر شفیع وی می شود و اگر کسی در برقراری عدالت، نگاه انسانی جامع و فراگیر نسبت به همه آحاد انسان ها داشت، امیرالمومنین (ع) شفیع او می شود.

 

وی اعلام کرد: اگر کسی نقش شهیدان را فهمید، پذیرفت و صادقانه برای ایفای این نقش فعالیت کرد، راه شهدا را ادامه داده و رسالت شهدا و کوله پشتی آنها نباید زمین بماند و روح سلحشورانه شهدا نباید تنها گذاشته شود.

 

در ادامه فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و چهارمین روز برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان، به ۴۰ شهید دانشجوی استان قزوین خالصانه ترین درود را تقدیم می کنیم.

 

«محمد شاهرخی» افزود: وقتی با اسم دانشجوی شهید مواجه می شویم، مشاهده می کنیم پذیریش شهادت و اقدام به جهادی که به آن منتهی شده از سر خودآگاهی، با اراده و بصیرت بوده و این ارزش عمل را مضاف می کند از این رو دانشجویان شهید سرآمد ایمان بوده و همچون ستارگان درخشانی هستند که هیچگاه خاموش نمی شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: کرد: بر اساس فرمایش رهبری برماست که همواره یاد و خاطره پیونددهندگان قلم و اسلحه را گرامی داریم و امروز گردهم آمدیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سخن بشنویم که سرمایه نظام اسلامی است.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان خوزستان اردبیل افتتاح پروژه شیراز بیرجند کردستان طرح 550 هزار هکتاری هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کنگره ۳ هزار شهید قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)

در مراسم وداع با پیکر ۲ شهید گمنام که امشب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر ادامه راه این اسوه‌های ایثار و شجاعت تأکید کردند.

پیکر این دو شهید گمنام عصر فردا چهاردهم اردیبهشت، در آستانه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان آل یاسین قم تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در این مکان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

این شهدای والامقام در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدا در گراش
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد