Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا - با تایید رئیس جمهوری آذربایجان، عملیات لرزه نگاری، برای اکتشاف میدان انرژی D230 دریای خزر از نیمه اول سال 2019 ، آغاز می شود.

خبرگزاری رسمی ' آذرتاج ' ، روز چهارشنبه گزارش داد که با تایید الهام علی اف ، کارهای اکتشافی و توسعه میدان انرژی D230 واقع در دریای خزر اجرا می شود. قرارداد توسعه میدان انرژی اکتشافی D230 در ماه آوریل امسال با حضور «الهام علی اف» رئیس جمهوی آذربایجان و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از سوی رونق عبد الله اف رئیس شرکت دولتی نفت آذربایجان ( سوکار ) و «باب دادلی» مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم در لندن امضا شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجلس ملی جمهوری آذربایجان، 20 مهر گذشته این قرارداد را تصویب کرد.
میدان انرژی D230 در 135 کیلومتری شمال شرق باکو در دریای خزر قرار دارد و مساحت آن 3200 کیلومتر مربع و عمق لایه های حاصل خیز این میدان انرژی 3500متر تخمین زده می شود .
شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و شرکت بریتیش پترولیوم هر کدام 50 درصد در این میدان انرژی سهم دارند .
بر اساس قرارداد امضا شده به مدت 25 سال ، شرکت بریتیش پترولیوم پیمانکاری کارهای اکتشافی این میدان انرژی را بر عهده خواهد داشت .
سوکار و بریتیش پترولیوم در ماه می سال 2016 میلادی تفاهمنامه انجام کارهای اکتشافی زمین شناسی در میدان انرژی D230 را امضا کرده بودند.
شرکت بریتیش پترولیوم همچنین پیمانکار چند طرح انرژی بزرگ از جمله طرح توسعه میادین نفتی آذری – چراغ – گونشلی و میدان گازی شاه دنیز جمهوری آذربایجان در دریای خزر است .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایداری، تلاش خواهیم کرد.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوبی و شمالی کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6098408

دیگر خبرها

  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد