Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدشهاب‌الدین چاوشی، استاندار سمنان عصر دیروز، 22 آبان‌ماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نقش بسزایی در ترویج دارالمرحمه به عنوان هویت فرهنگی استان دارند، اظهار کرد: این امر از طریق نشر ترویج شود.

چاووشی با تأکید بر اینکه باید دارالمرحمه به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی سمنان ثبت شود، ادامه داد: متأسفانه هنوز کار تحقیقاتی برای شناخته شدن استان به دارالمرحمه انجام‌ نشده که در این راستا ثبت سابقه فرهنگی و تاریخی باعث هویت‌سازی می‌شود که کتابخانه‌های عمومی استان سمنان باید در ترویج دارالمرحمه به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی استان تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان با اشاه به اینکه استان سمنان از فرصت ارزشمند قرار گرفتن در بین دو حرم برخوردار است و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم، یادآور شد: شهر سمنان از دیرباز به دارالمرحمه معروف بوده و مردم خوب این دیار به زائران حضرت رضا(ع) رسیدگی می‌کردند و عنوان دارالمرحمه نیز از همین رو به این دیار اطلاق می‌شده است.

وی بر لزوم احیاء و مطرح کردن سمنان به‌عنوان دارالمرحمه تأکید کرد و افزود: با توجه به پیشینه این سنت اسلامی، سمنان از دیرباز به‌ این عنوان میزبان زائران امام رضا(ع) بوده است.

در ادامه نورعلی غلامحسین سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه قریب به ۴۰۰ عنوان برنامه و فعالیت به مناسبت هفته کتاب در استان اجرا خواهد شد، اذعان کرد: در این هفته اولین همایش مؤلفان و نویسندگان دستگاه‌های اجرایی با مشارکت ادارات و نهادهای اجرایی، فرهنگی و اداری برگزار می‌شود.

وی افتتاح کتابخانه روستایی نام نیک میامی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد و متذکر شد: اختتامیه برگزیدگان هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و تقدیر از ۳۶۷نفر در رده‌های سنی کودک، نوجوان، بزرگ‌سالان و بخش خانوادگی، افتتاح سالن مطالعه برادران و خواهران کتابخانه عمومی الغدیر، طرح اهدای کتاب، افتتاح سالن مطالعه برادران و خواهران کتابخانه الغدیر، افتتاح سالن مخزن کتابخانه روستایی نردین، افتتاح بخش کودک کتابخانه الغدیر میامی، افتتاح بخش کودک کتابخانه البرز شاهرود و ... را ازجمله برنامه‌های هفته کتاب سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن چاووشی سمنان هویت فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند. 

او افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

او درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال)، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره (www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد