Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از لرستان ؛ چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی)  در راستای فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان  با حضورمسئولین کشوری ،اعمم از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

لازم به ذکر است که مرکز رشد گیاهان دارویی  فجر لرستان درکنار 551 شرکت خصوصی و 170 شرکت دانش‌بنیان و فن‌آور  در این نمایشگاه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه 5 هزار و 82 محصول  ارائه  می شود که 132 فناوری با قابلیت تجاری‌سازی، و 172 فناوری در جشنواره دانش‌آموزی  وهمچنین 110 مرکز علمی برای ارائه دستاوردهای  خو حضور دارند.

محورهای اصلی این نمایشگاه صنعت بذر و اندام های تکثیری گیاهان دارویی؛ تألیفات و نشر آثار مرتبط با گیاهان دارویی وطب سنتی؛ آموزش و آموزشکده در صنعت گیاهان دارویی وطب سنتی؛ شبکه پخش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی؛ طب سنتی و فرآورده های مرتبط با آن؛ دمنوش-های گیاهی است.

عموم مردم می توانند  تا 24 آبان 1397 از ساعت 9 صبح تا 18 عصر از این نمایشگاه واقع در مصلی امام خمینی(ره) تهران  بازدید نمایند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: پیوندهای قومی، بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی‌ است.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره علمی فرهنگی هنری اقوام ایران زمین، بیان کرد: این جشنواره امسال توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری استانداری لرستان، دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: وحدت اقوام برای ایران امنیت به ارمغان آورده و این موضوع توسط دشمنان این مرز و بوم شناسایی شده و برای ضربه زدن به وحدت و امنیت ملی، مسأله اقوام را نشانه گرفته‌اند و گاهی با تحریکات و تقابل قومی موجب برهم زدن هم‌گرایی و وحدت اقوام ایرانی شده‌اند.

فرامرزیان اظهار کرد: ایران یک جامعه چند قومی است و با وجود اینکه اقوام ایرانی سرگذشت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی دارند، اما هویت ایرانی آنها همواره بر پایه مشترکات قومی استوار بوده است.

او گفت: در نگاه اول، لازمه چنین اشتراکی این است که عصبیت‌های قومی و تمایلات مشابه آن مهار شود و تعلق به اجتماع قومی در سایه تعلق و وابستگی به اجتماع ملی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیوندهای قومی، بخش مهمی از شناسنامه اقوام ایرانی است، بیان کرد: ملت ایران با وجود تنوع قومی که در تمام بخش‌های شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی این سرزمین پهناور گسترده شده‌اند، کمترین فاصله اجتماعی را دارند و به بالاترین سطح آگاهی سیاسی، اجتماعی و هم‌افزایی رسیده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اهداف برگزاری چهارمین جشنواره علمی فرهنگی هنری اقوام ایران زمین، گفت: ارتقای سطح آگاهی دانشجویان، دانشگاهیان، جامعه هنرمندان، ترویج و نشر نمادهای وحدت‌بخش شامل پرچم ملی، سرود ملی، خط و زبان مشترک و توجه به عناصر هویت‌ساز مثل اماکن جغرافیایی مانند خلیج فارس، دریای خزر، کوه دماوند، دریاچه ارومیه، ترویج مفهوم حاکمیت ملی و سرزمینی با پذیرش اصل تنوع و احترام به اقوام ایرانی، آگاهی بخشیدن، شناسایی و کنترل توطئه‌ها و تهدیدها، فراهم آوردن بستری مناسب برای رشد و شکوفایی آفرینش‌های فرهنگی و هنری جوانان، فراهم کردن فضای علمی و گفتمانی درباره خاستگاه تمدنی و ارتقای سطح علمی و آگاهی‌های تاریخی درباره خاستگاه تمدنی، از جمله اهداف این جشنواره است.

فرامرزیان با بیان اینکه همگرایی اقوام ایرانی می‌تواند در کشور مزیت‌های قابل توجهی داشته باشد، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی که مخاطب آنها جوانان دانشجوی اهل فرهنگ، هنر، تحقیق و مطالعه‌اند، می‌تواند زمینه‌ساز ترویج اشتراک‌های قومی و ملی شود و تاثیر بسزایی در فرهنگ دانشگاه‌های کشور وبه تبع آن، در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد