Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: مطالعه یکی از بهترین راهکارهای مهار معضلات اجتماعی است چون کتاب با پربار کردن تفکر انسان می‌تواند وضعیت اخلاقی جامعه را بهبود ببخشد.
وی افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی، مردمی کردن، تامین منابع و ایجاد انگیزه در افراد جامعه و حمایت از نویسندگان و اهل قلم متعهد، از محورهایی است که در راستای تحقق فرهنگ کتابخوانی باید مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول تاکید کرد: اداره یک جامعه اهل مطالعه و با فرهنگ، آسان‌تر از جامعه‌ای است که از علم و دانش فاصله دارد، پس نباید به بهانه‌های گوناگون و بدون منطق، در مسیر تالیف و نشر کتاب و صنعت چاپ، و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی خلل ایجاد کرد.
مقدم در ادامه با اشاره به سرانه پایین مطالعه کتاب در جامعه، گفت: متاسفانه منابع جایگزین مانند تلویزیون، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسزایی در افت سرانه مطالعه دارد در حالیکه رد و بدل شدن اطلاعات از این طریق، تاثیر عمیق مطالعه هدفمند را ندارد و این امر باید در بین آحاد جامعه به خصوص جوانان ونوجوانان نهادینه شود که تکیه بر هیچ منبعی مانند کتاب به معلومات و داشته‌های علمی انسان اضافه نمی‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همچنین تمایل به ادبیات شفاهی، گران بودن قیمت کتاب، نهادینه شدن احساس بی‌نیازی به دانستن در جامعه را از دیگر موارد تاثیرگذار در پایین بودن فرهنگ مطالعه دانست.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه، افزود: هفته کتاب فرصت ارزشمندی را برای پرداخت بیشتر به اهمیت کتاب و کتابخوانی در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند تا با زمینه‌سازی برای ترویج دوستی با این یار مهربان سرانه مطالعه در استان را افزایش دهیم.
این مسئول یادآور شد: شعار امسال هفته کتاب «حال خوش خواندن» انتخاب شده تا با درک هرچه بیشتر کتاب و افزایش فرهنگ مطالعه به اهداف فرهنگی درنظر گرفته شده در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دست یافت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی مقدم ارشاد البرز کتاب کتابخوانی آسیب های اجتماعی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • مد خوب، مد بد!
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است