Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:17:24 GMT

دیدار وزرای دفاع آمریکا و قطر در مقر پنتاگون

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۱۰۰

دیدار وزرای دفاع آمریکا و قطر در مقر پنتاگون

وزرای دفاع آمریکا و قطر در جریان دیداری در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بر همکاری امنیتی و استراتژیک دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با خالد العطیه، همتای قطری خود خاطرنشان کرد: قطر دوست قدیمی و شریک نظامی ما برای تحقق صلح و ثبات خاورمیانه است و از ماموریت ناتو در افغانستان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه قطری الجزیره، وزیر دفاع آمریکا در جریان این دیدار از نقش دوحه "در حمایت از برقراری صلح، ثبات و آشتی در افغانستان" و همچنین میزبانی دوحه از نیروهای هوایی آمریکا در پایگاه هوایی "العدید" تشکر  و قدردانی کرد.

ماتیس گفت: پایگاه "العدید" مرکزی برای انجام عملیات مشترک با ۱۵ کشور به منظور تقویت امنیت منطقه‌ای و مبارزه با افراط‌گری به شمار می‌آید.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: واشنگتن به حمایت خود از تلاش‌ها جهت تشکیل ائتلافی استراتژیک در خاورمیانه ادامه می‌دهد که شامل تمامی شرکا برای برخورد با چالش‌های مشترک است.

وی همچنین تصریح کرد: ما به همکاری خود با همپیمانانمان در منطقه برای تبدیل این فکر و ایده به واقعیت و برای ممانعت از گسترش دامنه نفوذ نیروهای بی‌ثبات کننده، پایبندیم.

از سوی دیگر، خالد العطیه بر تقویت "روابط تاریخی قطر با آمریکا به عنوان شریک دوحه در مبارزه با تروریسم" تاکید کرد.

وی گفت: ما همواره شریک قابل اعتمادی در مبارزه با تروریسم بوده‌ایم و همیشه و هر زمان که شرکایمان درخواستی برای پیوستن به تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و امنیت از ما کرده‌اند، پاسخ داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر دفاع آمریکا وزیر دفاع قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه