Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نواقص طرح‌های هادی مانع توسعه روستاها در گیلان است گفت‌:‌ اصلاح فوری طرح‌های هادی باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.‌ ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ استانها گیلان نظرات

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ در بسیاری از مناطق روستایی استان گیلان وجود نواقص فراوان در طرح‌های هادی مانعی جدی در مسیر رشد و توسعه روستاها ایجاد کرده است و دستگاه‌های متولی نظیر بنیاد مسکن باید برای برطرف کردن نواقص آن فوراً اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها افزود:‌ برای ارتقاء سطح اقتصادی مناطق روستایی گیلان باید صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه ایجاد شوند تا در کنار افزایش سطح معیشت کشاورزان، مهاجرت آن‌ها به سو‌ی شهرها به حداقل برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأمین آب زراعی برای انجام فعالیت‌های کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ در صورت ایجاد امنیت خاطر در مورد تأمین منابع آبی و فراهم آوردن یکسری امکانات برای رفاه نسبی خانوارهای روستایی در سراسر گیلان می‌توان از خالی شدن روستاها جلوگیری کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ تولید انواع مرکبات،‌ گردو‌ و فندق در کنار چای و برنج از جمله مزیت‌های کشاورزی در شهرستان‌های رودسر و املش است که می‌توان با استقرار واحدهای فرآوری محصول به ارتقاء و افزایش ارزش افزوده محصولات تولید شده کمک کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ترویج و حمایت از سایر رسته‌های شغلی مربوط به بخش کشاورزی را متذکر شد و عنوان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین دلایل نارضایتی کشاورزان و مهاجرت آنان به سمت حاشیه شهرها درآمد بسیار کم و عدم حمایت مسئولان از حرفه آنان است.

عباسی اجرای طرح‌های گازرسانی،‌ آب آشامیدنی و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز در روستاها را ضروری اعلام کرد و گفت:‌ بسیاری از مناطق رودسر و املش در حوزه ساخت و تجهیز مراکز درمانی و اورژانس،‌ پروژه‌های راه‌سازی،‌ طرح‌های مخابراتی و IT با محرومیت‌های زیادی روبه‌رو هستند.

وی وجود نواقص بسیار در طرح‌های هادی و لزوم اصلاح مشکلات ساختاری آن‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ این مشکل نه‌تنها در شهرستان‌های رودسر و املش بلکه در بسیاری از مناطق روستایی گیلان قابل مشاهده است و مسئولان استان باید نسبت به برطرف کردن آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس استفاده از اعتبارات ملی به جای منابع استانی برای اجرای پروژه آسفالت راه‌های روستایی را متذکر شد و ابراز داشت:‌ امسال و در مرحله نخست حدود 3 هزار تن قیر رایگان به گیلان برای آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی استان اختصاص پیدا کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه رفع محرومیت از چهره مناطق روستایی گیلان باید با جدیت ادامه پیدا کند عنوان کرد:‌ پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی خدمات بسیار شایانی در مناطق روستایی ارائه شد اما این برنامه‌ها برای برطرف کردن کامل محرومیت باید همچنان تداوم پیدا کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حمایت از کشاورزان برنجکار و چایکار گیلانی را نیز از اولویت‌های مهم مسئولان استان خواند و بیان کرد:‌ امیدواریم با حمایت مؤثر از این دو محصول استراتژیک استان زمینه رغبت و انگیزه بیشتر برای ادامه فعالیت‌ها کشاورزی ایجاد شود.

انتهای پیام/‌ح

R7877/P1357/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود