Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:17:46 GMT

950 هزار هنرجو در هنرستان های کشور مشغول تحصیل هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۸۱۵

950 هزار هنرجو در هنرستان های کشور مشغول تحصیل هستند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار دانش وزارت آموزش و پرورش از تحصیل 950 هزار هنرجو در افزون بر هفت هزار هنرستان فنی حرفه ای، کار دانش و کشاورزی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمصطفی آذرکیش روز چهارشنبه در همایش آموزشی دو روزه ویژه مدیران هنرستان های کشاورزی سراسر کشور در گنبدکاووس گفت: این هنرجویان در 200 رشته تحصیلی مشغول فراگیری آموزش همراه با مهارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هنرجویان مشغول به تحصیل در هنرستان های سه گانه کشور شامل 4400 هنرستان کاردانش، 2700 فنی حرفه ای و 104 هنرستان کشاورزی37 درصد دانش آموزان مقطع دوره دوم متوسطه را تشکیل می دهند که این رقم باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 50 درصد افزایش یابد.
آذرکیش، حاکمیت برنامه محوری به جای کتاب محوری، آموزش همراه با تولید، توانمندسازی هنرجویان و مربیان، کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی با برگزاری جشنواره های مختلف علمی را از جمله رویکردهای اداره کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار دانش وزارت آموزش و پرورش برای تحقق اهداف پیش بینی شده برنامه ششم توسعه دراین حوزه برشمرد.
وی هدف از برگزاری همایش آموزشی مدیران هنرستان های کشاورزی در گنبدکاووس را شناسایی ظرفیت های مشترک برای تقویت و توسعه آموزش های کشاورزی با توجه به نقش حیاتی این بخش در تامین امنیت غذایی دانست و گفت: کشاورزی زیربنای اصلی امنیت غذایی کشور است و باید فعالان این بخش دارای مهارت های فنی لازم باشند.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: درحال حاضر از مجموع 950 هزار هنرجوی هنرستان های سه گانه کشور فقط 20 هزار نفر در 104 هنرستان کشاورزی مشغول تحصیل هستند که سهم بسیار پایینی است.
آذرکیش با تاکید بر ضرورت نوسازی تجهیزات و ادوات کشاورزی در هنرستان ها گفت: درسال گذشته مبلغ 528 میلیارد ریال که سهم گلستان 15 میلیارد ریال بوده، به این مراکز آموزشی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در بودجه سال جاری نیز مبلغ 375 میلیارد ریال بودجه برای هنرستان های کشاورزی پیش بینی شده که در مرحله تامین نقدینگی برای پرداخت می باشد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر آموزش های فنی حرفه ای وزارت آموزش و پرورش نیز در این همایش گفت: در حال حاضر 450 هزار هنر آموز در 43 رشته فنی حرفه ای مشغول تحصیل هستند.
محسن حسینی مقدم افزود: برخی رشته های جدید نیز مانند بیمه و بانکداری، گردشگری، حمل و نقل، الکترونیک، فتوگرافیک، تولید برنامه های تلویزیونی و برخی رشته های صنعتی به رشته های هنرستان های فنی حرفه ای اضافه می شود.
وی با مهم دانستن بحث امنیت غذایی کشور و نقش هنرستان های کشاورزی در این حوزه، گفت: متاسفانه میزان جذب هنرجو در این مراکز آموزشی پایین است که باید برای پرورش نیروی جوان و آموزش دیده و جایگزین کردن آنها به جای کشاورزان مسن و کم سواد، تلاش بیشتری شود.
به گزارش ایرنا، دراین همایش دو روزه که درمراسم افتتاح آن مدیرکل آموزش و پرورش و نیز رییس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی گلستان حضور داشتند، چند کارگاه آموزشی برای 135 شرکت کننده و بازدید از هنرستان های کشاورزی و مراکز تاریخی و تفریحی منطقه پیش بینی شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039//1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش هنرستان هاي كشاورزي گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت مراکز بین الملل این دانشگاه از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور