Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهارمین روز از کنگره 3هزار شهید استان قزوین مطرح شد: حضور ۵هزار نفری دانشجویان در اجلاسیه دانشجویی کنگره شهدا نشانگر این است که این نسل علی رغم تلاش‌های دشمن از مسیر اصلی انقلاب آگاه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین در چهار مین روز از اجلاسیه کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین با محوریت «اجلاسیه  دانشجویان  » صبح امروز(چهارشنبه ) با حضورسردار حاجی زاده، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی در سالن اجتماعات نمایشگاه‌های‌ بین المللی استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه استان قزوین در چهارمین روز از کنگره 3هزار شهید استان ویژه دانشجویان استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال اعلام کرده است که بدانید من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم و بهشت و حیات طیبه برای این اهل ایمان است و از حیات ابدی برخوردار می‌شوند و کسی اجازه ندارد آنها را مرده بپندارد. 

وی اظهار کرد: کسانی که در اعمال و رفتارشان کاستی وجود دارد به برکت شهدا این کاستی ها رفع می‌شود؛  روایت است که سه طایفه شفاعت می‌کنند که یک دسته انبیا، دسته دوم علما که قله این علما ائمه و دسته سوم شهیدان هستند.

امام جمعه استان قزوین با اشاره به معنای شفاعت ابراز کرد: در این کنگره که مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویان حضور دارند میخواهم این نکته تبیین شود که معنای شفاعت چیست؟ "شفع" در مقابل "وتر" قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: و این به معنای کار جمعی و بدون تک روی است، حال اگر حضرت ابراهیم می‌گوید خدایا مرا اقامه کننده دین و نماز قرار بده یعنی اقامه ولایت و دین و اخلاق قرار بده و هرآنچه خدای متعال از ما در قرآن کریم در قالب یاایهاالناس و ایهاالذین امنوا خواسته است. 



نماینده ولی‌فقیه استان قزوین عنوان کرد: عقل سالم به دنبال اجراکردن مبانی دین اسلام است و از اقامه دین حمایت می کند حال اگر کسی در مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیست و آمریکا و خیانت سعودی ها در کنار مبارزان موسایی قرار گرفت، انبیای الهی شفاعت کننده او خواهند بود. 

عابدینی بیان کرد: هرکسی در توسعه و نشر علم، دانش و مبانی دینی در کنار پیامبر اسلام قرار گرفت، همچنین در حوزه برقراری عدالت در کنار امیرمومنان و در حوزه کرامت انسانی در کنار امام حسن قرار گرفت و اگر در حراست از امامت و ولایت همه هستی خود را وقف کرد، اگر در مبارزه با ذلت پذیری در کنار سیدالشهدا قرار گرفت اگر نقش شهیدان را فهمید و پذیرفت و صادقانه برای این نقش فعالیت کرد انبیا و ائمه و شهدا شفاعت کننده این شخص خواهند بود. 

وی در ادامه گفت: ما سه عرصه شفاعت داریم که باید در دنیا به گونه ای عمل کنیم که در روز قیامت سندی برای درخواست شفاعت از خدای متعال داشته باشیم. 



امام جمعه ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چهارمین روز از کنگره ملی شهدا اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که کنگره روز چهارم خود را با موفقیت، اخلاص، نشاط و شادی برگزار می‌کند. 

این مسئول در پایان گفت: از تلاش های فرمانده سپاه استان قزوین  و استاندار محترم و حضور اقشار مختلف دانشگاهیان و فرهنگیان و علمای بزرگوار قدردانی می‌کنم و همچنین خدمت سردار عزیز و گرانقدر سردار حاجی زاده سردار عزت و اقتدار خیر مقدم می‌گویم.

 

پذیرش شهادت و جهاد در دانشجویان از روی خودآگاهی و بصیرت بود

سردار محمد شاهرخی در سومین روز از کنگره ملی سه هزار شهید استان، اظهار کرد: سلام و درود بر ارواح شهدا و ۴۵۰۰ شهدای دانشجویی کشور، به ۴۰ دانشجوی شهید استان قزوین و خالصانه ترین سلام‌ها را عرضه می‌کنیم. 


وی افزود: پذیرش شهادت و جهاد در دانشجویان از روی خودآگاهی و بصیرت بود و این ارزش عمل را مضاعف می‌کند و دانشجویان شهید سرآمد آگاهان جامعه بودند. 

فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین گفت: شهدای دانشجو همچون ستارگانی هستند که هیچگاه خاموش نمی‌شوند و امروز هم آمدیم پیونددهندگان قلم و سلاح را گرامی بداریم و از کرامت اخلاقی شهدای دانشجو بگویند. 

این مسئول ابراز کرد: دانشجوی ما ماندگار است و هویتی شیرین که با شهادت عجین شود دانشجوی شهید را می‌سازد. 

وی عنوان کرد: آیت الله باریک بین، حجت الاسلام ابوترابی و حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی گنجینه‌های استان قزوین هستند. 

شاهرخی بیان کرد: عرض خوش آمدگویی خدمت دانشجویان، افسران جنگ نرم، نخبگان و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، آیت الله اسلامی نماینده مجلس خبرگان و نمایندگان حاضر در مجلس، مسئولان دانشگاه‌ها و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها داریم. 

فرمانده سپاه استان قزوین ابراز کرد: عرض خیر مقدم ویژه نسبت به حضور سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده فرمانده دوران دفاع مقدس داریم. 

عباس کاظمی در حاشیه اجلاسیه دانشجویی که از صبح امروز آغاز شده است، اظهار کرد: امروز استان قزوین چهره‌ای علمی و دانشگاهی بوده و نقش مهمی را در تولید دانش کشور ایفا می‌کند که این حرکت و جنبش علمی ثمره خون شهدا و رهی است که پیش روی ما گذاشته‌اند.

  وی با بیان تاثیر فرهنگ شهادت بر دانشجویان و نسل جوان ابراز کرد: شهدا نظریه مقاومت و ایستادگی را ترویج می‌دهند که نتیجه آن عزت، شکوه، استقلال و عزمتی است که که نصیب ملت ایران می‌شود.   مسئول بسیج دانشجویی استان عنوان کرد: جریان دانشگاهی به موازات سایر جریان‌های جامعه در بخش‌های مختلف نقش آفرینی می‌کند، امروز بیش از گذشته ضرورت دارد که ارتباط با شهدا و سبک زندگی آنها برای نسل جوان برقرار شود.   وی ادامه داد: لازم است تلاش کنیم تا نسل جدید حداکثر آشنایی را با مبانی فکری انقلاب داشته باشند که برگزاری اجلاسیه دانشجویی از جمله راه‌هایی است که نمایانگر ارتباط نسل ۳و۴ با نسل اول انقلاب و جریان شهید و شهادت است.   این مسئول با اشاره به حضور دانشجویان در اجلاسیه گفت: امروز بیش از ۵هزار دانشجو از سراسر استاندر اجلاسیه حضور پیدا کرده‌اند و پیام این حضور برای اهالی فکر و دغدغه کاملا مشخص است.   وی ادامه داد: استقبال دانشجویان به این معنا است که آنها از مسیر اصلی انقلاب آگاه هستند، امیدواریم این جریان بیشتر و جدی‌تر از گذشته مورد توجه مسئولین دانشگاهی قرار گیرد.   کاظمی ابراز کرد: این اجلاسیه آغاز یک حرکت است نه پایان، یک جریان اداری و سازمانی و لازم است تمام ظرفیت‌های دانشگاهی عزمشان را جزم کرده تا گام‌های موثرتری در این مسیر برداشته شود.   وی اظهار کرد: امروز علی رغم تمام تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌های دشمن در جهت تغییر مسیر نسل جدید از انقلاب شاهدیم جوانان انقلابی آگاه‌تر و با عظمی بیشتر در مسیر انقلاب گام برداشته و به عزت و رفاه ملت فکر می‌کنند.   مسئول بسیج دانشجویی استان در پایان گفت: همانگونه که رزمندگان در دفاع مقدس بر رفاه و اعتلای ملت پافشاری داشتند، امروز نیز جوانان در حوزه اعتلای اقتصادی، علمی و فرهنگی کشور قدم برمی‌دارند. انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: رسالت آموزش و پرورش، پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تربیت نسلی است که بتواند بر آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مصرانه بایستد و تمام تلاش خود را به عمل بیاورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، رسول شیدایی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار کرد: معلمی به عشق و علاقه برای تعلیم و تربیت نیازمند است و بر این اساس اگر معلم عاشق دانش‌آموز نباشد نمی‌تواند در این مسیر دشوار گام بر دارد، زیرا معلم باید برای دانش‌آموز خود ایثار و از خود گذشتگی کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مؤثر سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی در بدنه آموزش و پرورش و وجود همکاری بسیار مؤثر و تنگاتنگ بین سپاه و آموزش و پرورش افزود: در سازمان بسیج دانش‌آموزی این همکاری در برنامه‌های مؤثر و عالی تربیتی به وضوح مشهود و محسوس است، از جمله اردوی راهیان نور که به‌عنوان یک فعالیت تربیتی و عملیاتی مؤثر است که به لحاظ تربیتی تحولات عمیقی را در تعداد زیادی از دانش‌آموزان ایجاد کرده است و از فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) انتظار داریم ظرفیت این اردو را تا حد ممکن افزایش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از حضور و نقش مهم پاسدار معلمان در مدارس استان ادامه داد: باتوجه به اهمیت جهاد تبیین، معلمان در سنگر این جهاد حساس و مهم قرار دارند زیرا دشمن در دقیقه یک شبهه را مطرح می‌کند که نیازمند پاسخگویی از سوی افراد مطلع و آگاه است و بر همین اساس معلم باید همواره آمادگی لازم برای پاسخگویی به دانش آموزان را داشته باشد.

شیدایی اضافه کرد: دشمن همواره سعی دارد تا با توطئه و بمباران تبلیغاتی، ذهن نسل آینده ساز کشور را تحت تأثیر قرار دهد تا آن‌ها را از آینده کشور ناامید و مأیوس کند، اما معلمان ما در سنگر تبیین و آگاهی بخشی حضور دارند و شبهات را پاسخ می‌دهند.

کد خبر 750921

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه