Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نایب رییس اول فدراسیون فوتبال گفت: مشکلات امروز قانونی فدراسیون فوتبال ریشه در کم کاری‌های گذشته وزارت ورزش و جوانان دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، درباره تهدید صریح فدراسیون فوتبال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهارداشت: مشکلات امروز قانونی فدراسیون فوتبال باید در گذشته توسط وزارت ورزش و جوانان حل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ قصوری در این باب متوجه مجلس نیست.

وی ادامه داد: وقتی وزارت ورزش هیچ همتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها انجام نداده و اساسنامه فدراسیون فوتبال از نگاه مجلس همچنان آماتور و غیر حرفه‌ای است، چگونه نهاد‌های بالادستی فوتبال باید باور کنند که ما حرفه‌ای هستیم و می‌توانیم در لیگ قهرمانان آسیا حرفه‌ای بازی کنیم یا در جام ملت‌ها و جام جهانی حرفه‌ای شرکت کنیم؟

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: مجلس به درستی می‌گوید هیچ نهادی تا به حال درخواست تغییر اساسنامه فدراسیون‌ها و به ویژه فدراسیون فوتبال را نداده است. این موضوع باید از طریق وزارت ورزش انجام می‌گرفت که تاکنون انجام نشده و ریشه مشکلات امروز ما در کم کاری‌های گذشته وزارت ورزش و جوانان است.

کفاشیان تصریح کرد: رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون در چند نامه قبلی و همین روز گذشته در نامه‌ای به وزیر ورزش به عنوان بالاترین مرجع ورزشی که برای همه فدراسیون‌ها تعیین تکلیف کرده‌اند اعلام کردند هیچ مشکلی با هیچ قانونی ندارند و خاضعانه در خدمت ورزش کشور هستند همانطور که نتایج به دست آمده در سال‌های اخیر گواه این مدعاست. اکنون تنها وزارت ورزش است که باید مطابق بند یک اساسنامه فدراسیون که ۱۱ سال پیش به تایید دولت و فیفا رسید و کاملا این فدراسیون را نهادی غیردولتی و غیرعمومی تلقی کرده نحوه اجرای این قانون را با توجه به مذاکره حضوری رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با وزیر وررش در تهران اعلام کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون این است که برای تیم‌های ملی و همچنین نمایندگان آسیایی شامل: پرسپولیس، استقلال، سایپا و ذوب‌آهن در عرصه‌های بین‌المللی نهایت تلاش خود را چون گذشته به کار ببندند. به هر حال هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از تصمیم وزیر ورزش و جوانان صادقانه و خاضعانه اقدام خود را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کفاشیان فدراسیون فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

وقتی در پاییز سال ۱۴۰۰ خبر آمد که استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌اند کمتر کسی این شایعه را باور کرد، اما شایعه نبود و کاملاً حقیقت داشت! در همان زمان اگر به طرفداران استقلال می‌گفتید علاوه بر آن مقطع، در آینده‌ای نه چندان دور برای دومین مرتبه متوالی نیز از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شوند قطعاً این حرف را باور نمی‌کردند، اما چنین اتفاق تلخی در فروردین ۱۴۰۲ به وقوع پیوست تا استقلال ۲ فصل متوالی از لیگ قهرمانان کنار رود و به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا، از حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی قاره کهن محروم شود به همین خاطر علی خطیر و کادر کنونی مدیریتی باشگاه استقلال از ابتدای پاییز سال گذشته به طور جدی دنباله آن بودند تا مجوز حرفه‌ای استقلال صادر شده و طلسم نرفتن این تیم به لیگ قهرمانان آسیا شکسته شود. اتفاقی که به نظر می‌رسد در حال وقوع است و سیگنال‌های مثبتی از فدراسیون و حتی کوالالامپور به آبی‌ها رسیده است.

موفقیت در بارگذاری اسناد مالی و حقوقی؟

خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد که اسناد مالی استقلال که مرتبط با بحث طلبکاران خارجی این باشگاه حسوب می‌شود، ماه گذشته با موفقیت در کارتابل مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای بارگذاری شد و پس از آپلود شدن این مدارک، خبری مبنی بر پذیرفته نشدن آن‌ها از طرف سیستم مذکور به استقلالی‌ها مخابره نشد. همچنین اسناد حقوقی جهت دریافت مجوز حرفه‌ای نیز بارگذاری شده و پیرامون آن‌ها هم هشدار و گزارشی مبنی بر نقص پرونده یا مغایرت به استقلالی‌ها داده نشده است. همه این موارد نشان دهنده آن است که روز پنجم اردیبهشت به لحاظ مالی و حقوقی دردسری برای استقلال جهت حضور در لیگ قهرمانان ایجاد نمی‌شود و برخی سیگنال‌های رسیده از فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال آسیا حکایت از آن دارد که شانس دریافت مجوز حرفه‌ای و بازگشت به لیگ قهرمانان برای آبی‌پوشان به طرز قابل ملاحظه‌ای در قیاس با دو فصل گذشته افزایش پیدا کرده است.

مهلت برای تغییر مالک

استقلال مانند پرسپولیس وارد پروسه تغییر مالکیت شده و قرار است یک شرکت پتروشیمی بخش عمده سهام این باشگاه را به خودش اختصاص بدهد. این نقل و انتقالات باید به طور کامل، دقیق و شفاف به اطلاع فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد. از بابت فدراسیون خودمان مشکلی وجود ندارد، اما بابت کنفدراسیون و بحث راستی آزمایی مدارک، استقلالی‌ها تا دهم خرداد فرصت دارند تا تمام اسناد را کامل کرده و آن‌ها را بارگذاری کنند بنابراین فعلاً همه چیز روی روال است مگر اینکه برخی مسائل در تمام این چند ماه از نظر هواداران و رسانه‌ها مخفی نگاه داشته شده باشد. اگر استقلال مجوز حرفه‌ای را به دست آورد از شهریور امسال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا خواهد کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول