Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛استاد راهنمای دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه سوربن فرانسه که یکی از معروف ترین دانشگاه های جهان است که دانشجوی دکترای این دانشگاه در رشته زمین نشناسی را برای کار مطالعاتی در خصوص موضوع پایان نامه اش پذیرش کرد.

 خطیب افزود: ورود دانشگاه بیرجند به مجامع علمی بین المللی بحث مهمی است و نشان از استاندارد بودن سطح کار این دانشگاه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد راهنمای دانشگاه بیرجند گفت: این پایان نامه با عنوان «ارتباط بین میزان کوتاه شدگی و رانش در گستره مکران به منظور ارزیابی تحلیل خطر زمین لرزه» توسط  «سپیده پاژنگ» دانشجوی مقطع دکترا رشته زمین شناسی دانشگاه بیرجند در حال تدوین است و خطیب استاد راهنمای داخل کشور و دکتر فیلیپ آگارد استاد راهنمای خارج کشور این پایان نامه هستند.

وی گفت: مدرکی که برای این دانشجو صادر می شود مدرک دوگانه است یعنی هم دانشگاه سوربن و هم دانشگاه بیرجند به وی مدرک دکترا اعطا می کنند.

خطیب افزود: دانشگاه ها در ایران به دنبال این هستند که از مطالب صرف علمی گذشته و برای مشکلات اصلی کشور راهکار پیدا کنند.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم زمین شناسی دانشگاه بیرجند گفت: برای رفع مشکلات کشور چون به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری امکانات کافی نداریم، تلاش داریم همکاری علمی خود را با دانشگاه های سطح یک دنیا برقرار کرده و کار علمی مشترک انجام دهیم.

وی افزود: پایان نامه های دانشجویی باید به مسائل اساسی کشور اختصاص یابد و بر این اساس در همایش های بین المللی سطح کار پایان نامه های دانشگاه بیرجند توسط دیگر دانشگاه ها ارزیابی و منجر به این همکاری مشترک شد.

استاد راهنمای دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه سوربن فرانسه پس از مشاهده توانمندی های مجموعه دانشگاه بیرجند در حوزه ارزیابی زمین لرزه، شناخت گسل های فعال و غیره از سال 1389 که با آنها ارتباط داریم، براساس توافق با دانشگاه بیرجند یک دانشجو را پذیرش کرده و این نشان از سطح علمی بالای این دانشگاه دارد.

وی افزود: سپیده پاژنگ یک سال و نیم در دانشگاه بیرجند درس خوانده و یک سال و نیم دیگر در دانشگاه سوربن تحصیل می کند و پس از دریافت مدرک به کشور باز می گردد. 

خطیب اظهار کرد: راه یابی دانشجویان دانشگاه بیرجند به دانشگاه های معتبر بین المللی موجب شناخت و تعریف جایگاه این دانشگاه در جهان می شود.

استاد راهنمای دانشگاه بیرجند بیان کرد:دانشگاه بیرجند با دارا بودن حدود 12 هزار دانشجو در بیش از 300 کد رشته و نزدیک به 350 عضو هیأت علمی تمام وقت، بیش از 40 سال قدمت دارد.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

دانشجوی دانشگاه بیرجند در سوربن فرانسه پذیرش شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال تجمع مجدد هواداران مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه سوربن واقع در فرانسه، پلیس این کشور تلاش کرد با دانشجویان برخورد کرده و تجمع مسالمت آمیزشان را متفرق کند.

بر این اساس، یکی از دانشجویان حاضر در تجمع اعتراض آمیز در این باره خبر داد که پلیس تلاش کرد تا تجمع اعتراضی دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه را برهم بزند.

خبرگزاری اسپوتنیک تصاویری را در این ارتباط به نماش درآورد که نشان دهنده خشونت به کار رفته از سوی پلیس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین است.

برخورد خشن پلیس فرانسه با دانشجویان دانشگاه سوربن که در حمایت از فلسطین چادر اعتراضی برپا کرده بودند در تصاویر ارسالی به وضوح مشخص است.

کد خبر 6092426

دیگر خبرها

  • فیلم| پلیس فرانسه هم به جان دانشجویان دانشگاه سوربن افتاد
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی