Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر علمی همایش این همایش گفت : محورهای اصلی همایش، هویت اسلامی و هویت جهانی، رابطه آنها در معماری و شهرسازی جوامع اسلامی ، کالایی شدن معماری و شهر و چالش جوامع اسلامی ، جامعه شبکه ای و معماری و شهرسازی اسلامی (بازتعریف محله، شهروند) ، جایگاه ارزشهای اسلامی (عدالت، زیبایی، امنیت) در معماری و شهرسازی جوامع اسلامی در عصر جهانی شدن ، رویه ها و الگوها در معماری و شهرسازی اسلامی در عصر جهانی شدن ( منطقه گرایی، توسعه پایدار، پست مدرن) ،مدلها در معماری و شهرسازی اسلامی در عصر جهانی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرغلامی افزود : 133 مقاله در دبیرخانه پذیرش شده بود که 34 مقاله به صورت سخنرانی در 2 روز ارائه و 31 مقاله نیز در کتاب مقالات همایش چاپ شده است که در اولین روز برگزاری رونمایی میشود.
وی خاطرنشان کرد : دو دوره از این همایش به صورت ملی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شده بود که امسال تصمیم بر آن شد که برای انتقال تجار به دیگر کشورهای اسلامی به صورت بین المللی برگزار شود.
وی ادامه داد: مهمانانی از کشورهای فرانسه و مراکش دعوت شده اند تا در خصوص نحوه هماهنگی سنت و مدرنیته در حوزه معماری و طراحی شهری بحث و تبادل نظر شود.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این همایش با بیان اینکه محو شدن زیبایی و آرامش و هویت بومی در میان انبوه سازی ها ، یکی از معضلات شهرهای امروز ماست خاطرنشان کرد : شهرسازی فن و مهارت و هنر است و سوق دادن آن به سمت مهندسی صرف ، سبب به فراموشی سپردن اصول اجتماعی شده است.
خدابخش تاکید کرد: معماری و شهرسازی اسلامی در دنیایی که ساخت و سازها به سرعت در حال مدرن شدن است نیاز مهمی است که صاحبنظران و متخصصان و مدیران شهری باید برای رعایت و اجرایی شدن آن همت کنند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش بین المللی معماری شهرسازی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر

دریافت 44 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6088694

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند