Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@14:29:06 GMT

ضريب مکانيزاسيون کشاورزي به 1.7 رسيد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۲۹۲

ضريب مکانيزاسيون کشاورزي به 1.7 رسيد

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور گفت: ضريب مکانيزاسيون بخش کشاورزي کشور طي 6 سال اخير از 1.1 به 1.7 اسب بخار بر هکتار رسيد و تا انتهاي برنامه ششم توسعه هم به 2 اسب بخار بر هکتار افزايش مي يابد.

کامبيز عباسي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در بخش کشاورزي فقط ضريب مکانيزاسيون مطرح نيست و دستيابي به تنوع تکنولوژي و نوع تکنولوژي که در توليد اثرگذار مي باشد، مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بخش کشاورزي از يک مطلوبيت نسبي در زمينه نفوذ مکانيزاسيون برخوردار است، گفت: در محصولات غلاتي نفوذ از مطلوبيت بهتري برخوردار بوده و در دانه هاي روغني اعم از کلزا، سويا و محصولاتي مانند چغندرقند نفوذ بسيار خوب است.
وي افزود: در حوزه برنج در پنج سال اخير رشد 500 درصدي در نفوذ مکانيزاسيون گزارش شده ولي در حوزه باغباني به علت سنتي بودن نياز به توسعه بيشتر مکانيزاسيون کشاورزي وجود دارد.
عباسي ادامه داد: از ابتداي سال جاري تاکنون حدود 400 ميليارد تومان تسهيلات توسط کشاورزان جذب شده و برآوردها نشان مي دهد که در هشت ماه گذشته 600 تا 650 ميليارد تومان سرمايه گذاري در حوزه ماشين هاي کشاورزي انجام شده است.
رييس مرکز توسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي با بيان اينکه کشور در برخي ماشين هاي کشاورزي پنج تا 6 درصد به واردات نياز دارد، گفت: ماشين هاي زراعت برنج، برخي ماشين هاي نوين آبياري و بخشي از لوازم و تجيهزات نوين آبياري و ماشين هاي حوزه دام و طيور و آبزي پروري از جمله تجهيزات وارداتي است.
وي بيان کرد: با پيش بيني دولت، بخشي از نيازهاي ارزي ماشيني بخش کشاورزي در قالب ارز دولتي در اختيار توليدکنندگان و عرضه کنندگان بخش کشاورزي قرار گرفت اما مديريت مطلوب از آنان انتظار مي رود.
وي از توليدکنندگان و عرضه کنندگان ماشين آلات کشاورزي خواست تا مديريت و پايداري قيمت ها را در حمايت از بخش کشاورزي داشته باشند.
وي با اشاره به اينکه تمام گندم کشور با بذرکارهاي توليد داخل کشت مي شود، افزود: بيش از 95 درصد مزارع غلات کشور با ماشين آلات توليد داخل برداشت مي شود و در آينده مشکلي براي اين بخش حتي در صورت جنگ اقتصادي به وجود نخواهد آمد.
به گزارش ايرنا 90 درصد از ماشين آلات کشاورزي کشور در رديف صنايع داخلي قرار دارد؛ اين ماشين آلات شامل انواع تراکتور، ادوات و دنباله بند، کمباين و ساير ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز اين بخش مي باشد.
7125/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک

دریافت 71 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در بندر شهید رجایی بندرعباس بخش‌های مختلف بندر، گمرک و انبارهای اموال تملیکی را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 6095105

دیگر خبرها

  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست