Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) یکشنبه آینده - 27 آبان 97 - با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، نماینده شورای نگهبان و دستگاه های ذی ربط در این کمیسیون بررسی می شود.

«علی نجفی خوشرودی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: لایحه CFT به عنوان دستور کار اصلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکشنبه هفته آینده در این کمیسیون بررسی می شود و به همین دلیل از رییس دستگاه دیپلماسی برای شرکت در این جلسه دعوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این جلسه مسئولان و نهادهای دستگاه های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی رییس جمهوری و دستگاه های امنیتی حضور می یابند و به احتمال زیاد در حاشیه این جلسه درباره اظهارات اخیر ظریف در مورد پولشویی گفت و گو می کنیم.

**اشتباه در ترجمه CFT بعید است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای یکی از نمایندگان عضو این کمیسیون درمورد ترجمه اشتباه لایحه CFT و این که ترجمه جدیدی باید به مجلس ارائه شود، گفت: بعید می دانم این اتفاق افتاده باشد، سندی به این مهمی آن هم در دستگاه های مهم مانند وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی رییس جمهوری بررسی شده، بعید است که اشتباه ترجمه شده باشد.
نجفی خوشرودی ادامه داد: متن اصلی این کنوانسیون به زبان انگلیسی موجود است، این متن که به زبان دیگری به جز انگلیسی نیست، همگان می توانند آن را مشاهده کنند و این کاملا مشخص است.
وی یادآور شد: این موضوع نیز در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می شود.
سیام**9121**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كميسيون امنيت ملي مجلس ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد