Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@22:25:29 GMT

ممنوعیت فعالیت بخش خصوصی در حریم ساحل

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۱۴۲۰

ممنوعیت فعالیت بخش خصوصی در حریم ساحل

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، به نقل از خبرگزاری فارس مسئول سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری در بندرعباس، اظهار داشت: مطابق اصل ۵۰ قانون اساسی هر گونه فعالیت مخرب که به محیط زیست آسیب بزند ممنوع است.

ایشان با اشاره به خشک کردن ساحل دریا در بندرعباس افزود: براساس قانون مستحدثات زمین‌های ساحلی باید ببینیم این اقدام در حریم ۶۰ متری که هرگونه فعالیت توسط بخش خصوصی غیرقانونی است می‌تواند فعالیت نماید یا خیر؟

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان تاکید کرد: طبق اصل۵۰ قانون اساسی اگر این فعالیت توسط بخش خصوصی باشد باید مدعی العموم جلوی تخریب ساحل را گرفته و اعلام جرم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کامرانی گفت: براساس قانون، شهرداری‌ها جزو سازمان‌های عمومی غیردولتی بوده وبخش عمومی محسوب می‌شوند و می‌توانند ساحل را با هماهنگی سازمان محیط زیست توسعه داده اما باید دید که این طرح توسعه ساحل ارزیابی اثرات زیست محیطی بر روی آن انجام شده یا این ارزیابی چه اثرات تخریبی بر روی ساحل و بخش‌های دیگر دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان افزود: باید بررسی شود که طرح توسعه ساحل با استانداردهای زیست محیطی همخوانی دارد یا خیر؟ اما اگر گسترش و توسعه ساحل موجب تخریب شود غیرمنطقی و غیر اصولی است چرا که گونه‌های دریایی، زیست گاه‌هایشان و منظر ساحل را از بین برده‌ایم و این غیرقانونی است.

دکتر کامرانی گفت: باید بررسی شود که توسعه فعلی ساحل موجب زیباترشدن آن شده و یا تخریب؟ به عقیده بنده بهتر بود که این توسعه و گسترش ساحل همه جانبه و در تمام ابعاد باشد.

ایشان با اشاره به ورود روزانه فاضلاب به دریا گفت: عمده آلودگی دریا در ساحل بندرعباس به دلیل ورود فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و... است که بسیاری از مواد سمی و زاید بی‌رویه وارد دریا شده است؛ در حال حاضر تمام خوریات بندرعباس حاوی آلودگی‌های زیادی بوده که این آلودگی را وارد دریا کرده و هیچ ارگانی هم نظارتی براین مسئله حیاتی ندارد.

این استاد تمام دانشگاه افزود: اگر وضعیت بدین منوال تداوم یابد باعث بروز انواع بیماری‌ها، سرطان و انواع تومورها در بین مردم شده چون غذای مردم عمدتا از ساحل تامین می‌شود و ۷۰درصد سهم غذایی در آب‌های ساحلی است متاسفانه هیچ دستگاهی خود را مسؤول این امر مهم، حیاتی و تاثیرگذار نمی‌داند در واقع باید استانداری و دادستان به عنوان مدعی العموم پیگیر این مسئله بوده و نظارت بیشتری داشته که آیا بخش عمومی با فعالیت‌های توسعه‌طلبانه محیط زیست را از بین می‌برد یا خیر؟

ایشان اظهار داشت: فاضلاب اولویت اول زیست محیطی شهر بندرعباس است که وارد ساحل می‌شود و توسعه بی‌رویه در ساحل و خشک کردن آن موجب از بین رفتن زیستگاه‌های ابزیان شده که می‌طلبد مدیریت کلان استان و دادستان نظارت بیشتری بر حفظ محیط زیست دریایی داشته باشند.

دکتر کامرانی مسؤل سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان در پایان تاکید نمود: مسئله بعدی توسعه ناپایدار آب شیرین کن‌ها در ساحل بندرعباس و خلیج‌فارس و دریای عمان است که دارد به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل می‌شود و به نظرم اگر با این روند غیر علمی پیش برود بسیاری از زیستگاه‌های ساحلی استان نابود خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»

رئیس اتاق استان کرمان از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان با عنوان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» با حضور تعدادی از وزرای دولت و سفرای خارجی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در نشست خبری همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان با عنوان «کرمان آیدکس 2024» اتاق کرمان، با بیان اینکه کرمان ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، اظهار داشت: باید همه کمک کنیم تصویر بهتری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان معرفی کنیم و میزان جلب سرمایه‌گذاری در استان را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، بیان کرد: این همایش به مدت چهار روز از 24 تا 27 اردیبهشت‌ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در این همایش در بخش‌های مختلف معرفی می‌شود، ادامه داد: یک نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌های اقتصادی نیز در کنار این همایش دایر می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی غرفه صندوق توسعه ملی و سازمان بورس و شرکت فرابورس را هم در این نمایشگاه داریم که برگزاری دوره‌های آموزشی برای تامین مالی از این طریق را در دستور کار دارد.

طبیب‌زاده با بیان اینکه قرار است با برگزاری این همایش یک گفت‌وگوی ملی برای توسعه هر چه بیشتر کرمان شکل بگیرد، گفت: 22 پنل تخصصی در قالب این همایش برگزار و پیشنهادات بخش خصوصی دریافت می‌شود.

زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شودبانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

وی با اشاره به اینکه در این همایش هم از بخش خصوصی و هم از بخش دولتی مهمان داریم و برنامه‌ریزی شده که میزبان حداقل سه نفر از وزرای دولت باشیم، بیان کرد: بیش از دو ماه است که کار برنامه‌ریزی برگزاری همایش و دعوت از مهمانان در حال انجام است که امیدواریم نتایج لازم را از برگزاری همایش بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه کرمان رتبه اول معدنی کشور را دارا است و در برخی تولیدات کشاورزی از جمله پسته رتبه اول کشور را دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در استان کرمان متوازن انجام نشده است و در برخی نقاط به شدت ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه کمک به توسعه و گسترش بازار بنگاه‌های اقتصادی، وظیفه ذاتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است، گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم همایش کرمان آیدکس برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان را برگزار کنیم و بتوانیم در این راستا اثرگذار باشیم.

طبیب‌زاده با بیان اینکه برگزاری این همایش در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، افزود: باید تمام ظرفیت‌ها را به‌کار گرفت تا بستر حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد فعال شود و این همایش یک فرصت خوب است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این همایش برای اولین بار در کرمان میزبان تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی هستیم، بیان کرد: توسعه گردشگری استان کرمان بسیار اهمیت دارد که در این همایش پیگیری می‌شود و به صورت ویژه مورد توجه است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز