Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نشست بین‌المللی هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین صبح امروز، 23 آبان ماه، با حضور علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی ایران و جهان عرب در حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میثم نیلی، مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این نشست در راستای تقویت خط فکری مقاومت برگزار می‌شود، گفت: برنامه این همایش که عبارت است از یک برنامه هم‌اندیشی تخصصی درباره فلسطین، از دو سال قبل جرقه‌اش زده شد و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مضاعف مردم فلسطین اصلی‌ترین دغدغه برای راه‌اندازی این نشست بود.

وی ادامه داد: وضعیت افکار عمومی دنیا به واسطه سلطه رسانه نظام استکبار کاملا همسو و هماهنگ با رژیم صهیونیست دارند عمل می‌کنند و توجهی به مظلومیت مردم فلسطین ندارند و اگر هم باشد جرات بیان پیدا نکرده است. از سوی دیگر نویسندگان آزادگان جهان و جهان اسلام وظیفه سنگین‌تری دارند و نیازمند همدلی بیشتری برای آزادسازی قدس شریف هستند.

به گفته نیلی؛ امروز مقدمه‌ای برای همدلی برای مقابله با ظالم و گرفتن حق مظلوم است. او گفت: ما از دو سال پیش با هم‌اندیشی برخی از انجمن‌های ادبی کشور مانند حوزه هنری، شهرستان ادب، انجمن قلم و ... برگزار کردیم. این نشست‌ها ما را تشویق به فعالیت در این زمینه کرد تا ما برای آزادسازی قدس شریف جلو بیفتیم. آمارها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی رو به نابودی است و ما می‌توانیم این زمان را جلو بیندازیم.

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به جزئیات این برنامه افزود: در این ساعات می‌توانیم مقدمه جایزه بین‌المللی ادبی را برای تشویق نویسندگان فارغ از رنگ‌ها و نژادها و قومیت‌ها برای آزادسازی قدس داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم

۲ هنرمند شناخته‌شده عرصه موسیقی روز بیستم اردیبهشت سال جاری پس از مدت‌ها دوری از اجرا‌های مشترک، کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پیمان یزدانیان و حسام اینانلو ۲ هنرمند برگزیده و شناخته‌شده موسیقی روز بیستم اردیبهشت بعد از مدت‌ها دوری از اجرا‌های مشترک، کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند.


دراین کنسرت که با مدیریت هنری مسعود برزی و سعید برزی برگزار می‌شود، پیمان یزدانیان نوازنده پیانو و حسام اینانلو نوازنده کمانچه به اجرای قطعاتی می‌پردازند.


پیمان یزدانیان و حسام اینانلو چندین سال است که به صورت مستمر تجربیات موسیقایی خود را در قالب همنشینی‌های بداهه با یکدیگر تقسیم می‌کنند. حاصل استمرار این همکاری، رسیدن به بیانی مشترک از ۲ دنیای موسیقایی متفاوت بوده و تاکنون با چند اجرای رسمی در تالار وحدت و مجموعه‌های دیگر همراه شده است.


پیمان یزدانیان بیش از ۲۰ سال است که به آهنگسازی در حوزه موسیقی کلاسیک و همچنین نوازندگی پیانو مشغول و آثارش توسط نوازندگان و ارکستر‌های مختلف در فرانسه، چین، ایتالیا و ایران روی صحنه رفته و در کنار آن رسیتال‌های متعدد پیانو نیز اجرا کرده است. او تا کنون شش آلبوم با عنوان‌های «برداشت»، «برداشت دوم»، «گذر»، «همراه با باد»، «سوئیت‌ها» و «از انعکاس شهر‌های دور» را منتشر کرده است.


حسام اینانلو نیز که سابقه همکاری با گروه «شیدا» (به سرپرستی شادروان محمدرضا لطفی) و گروه «ماهریز» و «نهفت» را دارد تا کنون چهار اثر به نام «رهگذار»، «صبح امید»، «در آئینه اوهام» و «چارراه» منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود