Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "فرحان حق" معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی مطبوعاتی که در مقر دائمی این سازمان در نیویورک برگزار شد، از درخواست آنتونیو گوترش، از دو کشور بنگلادش و میانمار مبنی بر  توقف عملیات بازگشت آوارگان روهینگیایی به کشور خود خبرداد.

پیش از این نیز «میشل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز از داکا خواسته بود که عملیات بازگشت ۲۲۰۰  پناهجوی روهینگیایی را به میانمار متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرحان حق در این باره افزود: گوترش با اظهارات میشل باچله در ارتباط با لزوم توقف عملیات بازگشت آوارگان روهینگیایی به میانمار کاملا موافق است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما معتقدیم شرایط کنونی برای بازگشت این آوارگان مناسب نیست، علاوه برآن که بازگشت باید داوطلبانه باشد و خود آوارگان مکانی که مایل به بازگشت به آن در امنیت و کرامت هستند را انتخاب کنند.

یادآور می‌شود؛ دولت میانمار روز یکشنبه (۲۰ آبان‌ماه) اعلام کرد که نخستین گروه از آوارگان میانماری از روز پنجشنبه (۲۴ آبان) به کشور خود باز می‌گردند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌ شده از سوی دولت میانمار، نخستین گروه متشکل از ۲۲۵۱ آواره روهینگیایی مورد استقبال خواهند گرفت و پس از آن روزانه معادل ۱۵۰ نفر از مسلمانان روهینگیایی از بنگلادش به میانمار برمی‌گردند.

این در حالی است که فعالان حقوقی بر این باورند که شرایط در میانمار برای بازگشت مسلمانان روهینگیایی که از حق شهروندی محروم بوده وبه دلیل اقدامات خشونت‌آمیز دولت میانمار به بنگلادش گریخته‌اند، مهیا نیست.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک شهر یکی از مالکان جدید باشگاه پرسپولیس قصد داشت برای اولین حرکت برای حمایت از سرخپوشان بلیت های بازی پرسپولیس و سپاهان را خریداری کند و در نهایت هواداران با پرداخت دو هزار تومان بلیت ها را تهیه کنند و ما التفاوت رقم بلیت را بانک شهر بپردازد اما با این درخواست باشگاه پرسپولیس مخالفت کرد.

پیش از این هم سازمان لیگ اعلام کرده بود هیچ باشگاهی از این پس حق ندارد بلیت بازی های تیمش را خریداری کند. البته پرسپولیس مدعی است که قصد رایگان کردن بلیت را نداشته اما با این حال باز هم سازمان لیگ با این خواسته موافقت نکرده است.

بازی پرسپولیس و سپاهان از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان