Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@17:02:09 GMT

گسترش فرهنگ مطالعه؛ از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۲۲۹۴

گسترش فرهنگ مطالعه؛ از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی

محمدمحمدپور، مدیرکل ارشاد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه کتاب سرچشمه آگاهی و پیدایش تمام تمدن‌های انسانی و پیشرفت و تکامل علوم و سرمنشاء بالندگی اندیشه‌ها و شکل گرفتن مکاتب است، گفت: هیچ میراثی، سودمندتر و با ارزش‌تر از کتاب نیست؛ این یار مهربان مایه‌ آرامش روحی انسان است و حکمت‌های جان پرور را چون روح در جسم آدمی می‌دمد و ایمان و اطمینان را به قلب وی هدیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ و باورهای دینی ما بر پایه‌ ارزش بینش و دانش و ارجمندی کتاب و نگارش استوار شده و خداوند منان، معجزه‌ ابدی آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داده و این خود به تنهایی گویای جایگاه والای کتاب است.

محمدپور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا گفت: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: کتاب، حتی در روزگار پیشرفت‌های چشم گیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری نیز نه تنها اهمیت خود را از دست نداده که جلوه‌های گسترده‌تر، تازه‌تر و پایدارتری یافته است. بی‌گمان آنان که گام‌های بلندی در وادی پیشرفت‌های گوناگون برداشته‌اند هرگز با کتاب و کتاب‌خوانی بیگانه نبوده‌اند، بلکه مطالعه را عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود می‌دانسته‌اند.

وی تصریح کرد: همگان می‌دانند که مسیر اصلی توسعه پایدار از وادی فرهنگ می‌گذرد و کتاب و مطالعه در این وادی نقشی تعیین‌کننده دارد و هر جامعه‌ای برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و تعالی نیازمند سرمایه‌گذاری اساسی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

محمدپور خاطرنشان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی است ارزشمند برای تعریف از کتاب و توصیف از پدیده‌های ارزشمندی که منشا انتقال دانش‌ها و ارزش‌ها و ارتقا فکر و اندیشه‌های ناب از نسلی به نسل دیگر و از عصری به عصر دیگر است و ایجاد اشتیاق به کتاب و انگیزه عمومی به سمت مطالعه اقدامی است ریشه‌ای و نیازمند عزمی همگانی است و برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران حرکتی تأثیرگذار در راستای یادآوری دوباره موضوع کتاب و مطالعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور که یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی پایدار به شمار می‌رود مرهون تلاش و زحمات تلاشگرانی است که در صدد اعتلای نام ایران عزیز هستند و مسیر ایشان راهی است که مورد تأکید بزرگان و علمای دین و شریعت نیز بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگی ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی فرهنگ کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

در این دیدار چهره به چهره، مالک رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی