Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام کمیته امداد گفت:‌ کمیته امداد امام خمینی به تنهایی قادر به حل مشکلات و معضلات پیش‌روی طبقه محروم جامعه نیست. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید امیر منصور برقعی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل جدید کمیته امداد گیلان اظهار داشت:‌ ترغیب بیشتر نیکوکاران برای مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه در رفع هرچه سریع‌تر غبار محرومیت از مناطق مختلف و محروم کشور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام کمیته امداد به هم‌افزایی و مشارکت بیشتر در مجموعه نهاد کمیته امداد تأکید کرد و بیان داشت: به طور یقین کمیته امداد به تنهایی قادر به حل مشکلات و معضلات پیش‌روی طبقه محرومان جامعه نیست بنابراین دیگر سازمان‌ها و نهادها نیز باید در این مسیر با این نهاد حمایتی مشارکت کنند.

وی کمک به فقرا و محرومان جامعه را از بزرگترین اهداف نظام اسلامی و از تأکیدات امام راحل دانست و تصریح کرد: برآوردن حداقل نیازهای زندگی برای طبقه محروم و کمتر برخوردار جامعه و اعطای کمک‌های نیکوکارانه و بدون منت از اهداف متعالی و مهم مجموعه کمیته امداد است.

برقعی تلاش برای افزایش زمینه حضور خیران و نیکوکاران در رفع غبار محرومیت از مناطق محروم کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ استفاده مؤثر و مطلوب از ظرفیت‌های بسیار بالای نیکوکاران می‌تواند به مجموعه کمیته امداد برای رفع مشکلات طبقه محروم جامعه کمک کند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی حمایت قوه مقننه،‌ قوه مجریه و دیگر سازمان‌ها از این نهاد حمایتی را بسیار راهگشا اعلام کرد و اظهار داشت: بدون شک کمیته امداد با مجموعه این حمایت‌ها و کمک‌های انجام شده در سطح ملی،‌ توانسته است به بخش بزرگی از اهداف خود نائل شود.

وی با اشاره به وجود نیروهای متعهد و مخلص در بدنه کمیته امداد خاطرنشان کرد: مبارزه با فقر و حل مشکل معیشت مردم از اهداف عالیه کمیته امداد است که این اهداف به وسیله مشارکت هر کدام از نیروهای متعهد و متخصص این نهاد در سطح کشور محقق می‌شوند.

مدیرکل جدید کمیته امداد استان گیلان نیز در این جلسه بر لزوم توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش تأکید کرد و اظهار داشت:‌ برای رسیدن به این هدف عالیه و ایجاد زمینه کسب درآمد برای مددجویان تحت پوشش باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان گیلان استفاده شود.

عباس اهرابی جمعیت سالمندان استان گیلان را بسیار زیاد اعلام کرد و ابراز داشت:‌ طبق آمارها و گزارشات واصله استان گیلان سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود بنابراین نحوه کار و برنامه‌ریزی در چنین استان‌هایی برای نهادهای خدماتی نظیر کمیته امداد کمی پیچیده‌تر می‌شود.

مدیرکل سابق کمیته امداد گیلان‌ نیز در این مراسم بر ضرورت مشارکت دیگر سازمان‌ها با این نهاد حمایتی را متذکر شد و افزود: تعامل مثبت و سازنده دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور می‌تواند در روند کمک به محرومان جامعه و اعطای خدمات حمایتی به آنان مؤثر واقع شود.

علیرضا محمدی با بیان اینکه کمک به محرومان و فقرا باید به صورت عملی اجرایی شود عنوان کرد: برای اجرای بهتر طرح‌ها و استراتژی‌های کمیته امداد جهت تقویت توان خانوارهای محروم و بی‌بضاعت جامعه، این نهاد‌ باید از حالت شعاری خارج شده و برنامه محوری را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/‌م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است