Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دادستانی بحرین 'علی راشد العشیری' نماینده سابق جمعیت الوفاق ( مخالف رژیم ) در مجلس این کشور را به بهانه تشویق مردم به مشارکت نکردن در انتخابات پارلمانی در شبکه اجتماعی توییتر، بازداشت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری المیادین، رژیم آل خلیفه امروز چهارشنبه 'العشیری' را به بهانه اینکه در توییتی اعلام کرده که خود و خانواده اش انتخابات پارلمانی را تحریم کرده اند، بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دادستانی بحرین حکم بازداشت 'العشیری' عضو سابق مجلس بحرین را صادر کرد.
'العشیری' در توییتی پس از احضار به دادستانی نوشت که دلیل احضار و بازداشت خود را نمی داند.
'مهنا الشایحی' دادستان کل بحرین با تایید حکم بازداشت 'العشیری' به دلیل توییت وی که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی تشویق کرده بود وی را متهم به اخلال در آزادی شرکت در انتخابات وموجب خدشه وارد کردن به سلامت انتخابات کرده بود.
مرکز 'حقوق ودمکراسی بحرین' که مقر آن در لندن است اعلام کرد هرگونه فعالیت 'علی راشد العشیری' عضو ونماینده سابق جمعیت الوفاق در مجلس در سراسر بحرین ممنوع شده است.
دستگاه قضایی بحرین چند روز قبل نیز حکم حبس ابد 'شیخ علی سلمان' رهبر مخالفان ودو نماینده مجلس 'علی الاسود' و'حسن سلطان' را به بهانه جاسوسی با قطر صادر کرد.
جمعیت' الوفاق 'بحرین با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حکم صادره در حق 'شیخ سلمان' دبیر کل آن ،اعلام کرد دستگاه قضایی بحرین العوبه ای در دست رژیم آل خلیفه است وصدور حکم حبس ابد در حق وی بیانگر میزان هرج ومرج ووابستگی آن به دیگر کشورها است.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
خاورم** 1453**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رژيم آل خليفه الوفاق بحرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود پزشکیان رکورددار شد /۹ نماینده پرسابقه مجلس دوازدهم را بشناسید +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۱ اسفندماه) سال گذشته برگزار شد که پس از شمارش آرا از سوی ستاد انتخابات، برخی از حوزه‌های انتخابیه به دور دوم کشیده شد که طبق اعلام وزارت کشور قرار است دور دوم انتخابات مجلس (جمعه آتی ۲۱ اردیبهشت‌ماه) برگزار شود.

بنابر روایت تسنیم، در دور اول انتخابات ۲۴۵ نماینده به مجلس راه یافتند و ۹۰ کاندیدا در دور دوم انتخابات بر سر ۴۵ کرسی و تعیین تکلیف ۲۲ حوزه انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت.

در این گزارش به اسامی باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس که چهار دوره و بیشتر نماینده مجلس بوده‌اند و به مجلس دوازدهم نیز راه‌یافته‌اند و دوره‌های انتخابیه آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

**نمایندگانی که بیشترین حضور را در مجلس داشتند:

ردیف نام حوزه انتخابیه ادوار
۱ محمدمهدی مفتح تویسرکان چهارم، پنجم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم: ۸ دوره
۲ حمیدرضا حاجی‌بابایی همدان پنجم، ششم، هفتم، هشتم، دهم، یازدهم و دوازدهم: ۷ دوره
۳ سید محمد موحد دهدشت چهارم، پنجم،‌ ششم، هفتم، یازدهم و دوازدهم: ۶ دوره
۴ علاءالدین بروجردی لارستان ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم: ۶ دوره
۵ حسینعلی شهریاری زاهدان دوره‌های هفتم تا دوازدهم: ۶ دوره
۶ مسعود پزشکیان تبریز

هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره

۷ شهباز حسن‌پور کرمان هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره
۸ محمدرضا رضایی‌کوچی جهرم هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره
۹ جبار کوچکی‌نژاد رشت هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم:
۵ دوره

همچنین تعداد ۸ نماینده نیز هستند که به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند و سابقه ۳ دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند؛ ضمناً ۱۱ نفر عضو مجلس جدید شده‌اند که سابقه ۲ دوره نمایندگی را دارند.

بر اساس این گزارش، در مجلس دهم مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت نمایندگی بیش از ۳ دوره مطرح شد که با مخالفت شورای نگهبان مواجه و رد شد. در مجلس یازدهم و در جریان بررسی طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس ماده‌ای از آن بسیار در رسانه‌ها بحث برانگیز شد، در تبصره ۳ ماده ۱۲ طرح مذکور عنوان شده بود که ثبت‌نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شود که این ماده نیز از طرح حذف شد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مصوب کرده بود که ثبت‌نام داوطلبان با سابقه سه دوره نمایندگی ممنوع است ولی این سوال پیش می‌آمد که نمایندگانی که سابقه چهار دوره نمایندگی و بیشتر را دارند چه می‌شود؟ آیا اینکه منظور سه دوره متناوب نمایندگی است یا اینکه سه‌بار در مقاطع مختلف نماینده بوده است. با توجه به ابهامی که وجود داشت این تبصره از طرح حذف شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903735

دیگر خبرها

  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • فردا، پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • ستاره سابق منچسترسیتی به خاطر بدهی نفقه دستگیر شد!
  • مسعود پزشکیان رکورددار شد /۹ نماینده پرسابقه مجلس دوازدهم را بشناسید +جدول
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم